Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Yazilim Destegi
 Open GL, DirectX ve C++
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ORKO
Starting Member

4 Posts

Posted - 16/03/2003 :  23:18:27  Show Profile
Merhaba,

Daha önce birçok dil ile program yazdim. Son zamanlarda isler fazla yogun degil 3boyutlu mekanlarda geçen bir oyun yazma çabasindayim. Bunun için kullanmayi düsündügüm seyler C++ , directX,3D Studio Max.

Öncelikle directX SDK'yi C++ tanitim sürümü ve MAX'i yükledim.
sorularim sunlar

1.DirectX kütüphanesinden hangi fonksiyonlari kullanacagim konusunda acemiyim. Örnegin dönme ve hareket için basepoint nasil tanimlarim.
ya da çarpisma tespiti için ne kullanabilirim. diziler için illaki matris hesabi mi yapicam?

2.Max konusunda yeterli oldugumu düsünüyorum.Ukalalik yapmak istemem tabi :) modellerimi ne formatta directX'e göndermem akillica olur. Nasil optimize ederim? DirecXout'dan baska bir sansim varmi ? 3ds filan olabilir mi?

simdilik daha fazla uzatmadan. burada kesiyorum.
Ilgilenirseniz sevinirim
tesekkür ederim

Leo

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 17/03/2003 :  06:41:00  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Merhaba,
DirectX konusunda tecrübem yok.. Bilebildigim kadariyla söylemek gerekirse:
1. bunlari ben de bilmiyorum. Diziler için matris hesabi yapma sorusunu anlamadim.

2. Direct3D'nin kendi formati ile high level sekilde çalisabilir yada kendi formatinizi olusturup o dosyadan okuyup d3d'nin vertex ve face arraylerini kendiniz yaratip doldurabilirsiniz (bu daha low level olacaktir). Hangisi ne avantaj saglar bilmiyorum. d3d ile game engine yazmis birisine danismak lazim.

Sevgiler

/Cuneyt
Go to Top of Page

maxkemal
Starting Member

Turkey
2 Posts

Posted - 01/04/2003 :  19:23:15  Show Profile  Visit maxkemal's Homepage
öncelikle directx konusunda çok uzman degilim opengl konusunda bir program yazmistim 3ds formatini okuyan kendi basit model olusturup materyal düzenleyen.
soruna gelince bunlar için eger d3d konusunda çok uzman degilsen bir 3d motor kullan bunun için ücretsiz motorlar var (c#, vb ve delphi için) truevision3d yi tavsiye edebilirim yapacaklarini kolay siniflar haline getirmisler dosya okuma (3ds, directx file yani x ve daha pekçok format) ve yazma ayrica bir sürü kolay kullanimli siniflar (eger c++ içinde kullanilabilir olsaydi kesin kullanirdim)
kolay gelsin unutmadan adresi http://www.truevision3d.com/html
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.06 seconds. Snitz Forums 2000