Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Yazilim Destegi
 textporter
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Deniz
Starting Member

10 Posts

Posted - 16/11/2002 :  13:12:14  Show Profile
texporter tüm yüzü açmiyor . kulak arkalari butrun delikleri ve daha bir çok mesh üzerinde yogun bölgede çalisma imkanini kisitliyor . texture layers buna karsin iyi bir çözüm ama oda epey pahali
siz buna ne gibi bir çözüm getireceksiniz .

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 16/11/2002 :  17:20:54  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Merhaba Deniz,
Texture Layers ile çalismadim ama bildigim kadariyla texture layers daha çok "UVW map" modifier'i yerine kullanilan ve daha karmasik mapping islemlerini yapabilen bir modifier. Texporter ise benzer isler yapmiyor, hatta ters islem yapiyor.

Ancak ayni firmanin (Mankua), "Flatten" adli baska bir plug-ini var. onu da kullanmadim ama bilebildigim kadariyla o "atlas map" tabir edilen sekilde UVW koordinatlarini kendisi olusturuyor. Emin degilim.

Texporter'in bütün karmasik mapping sorunlarina çözüm üretmesi gibi bir iddasi yok aslinda. Çünkü bazi durumlar gerçekten çözülmesi zor problemler olusturuyor. Bunlar genelde mapping islemi asamasinda çözülmesi gereken seyler. Bahsettiginiz sorunlar (kulak arkasi gibi) da uygun mapping koordinatlarinin tanimlanamamasindan kaynaklaniyor.

Texporter islem olarak bu asamada devreye girmiyor maalesef, o sadece atanmis mapping koordinatlarina göre mesh'i UV uzayina tasiyor. Yani uygun bir mapping atanmasi texporter'in görevleri arasinda degil. O yüzden texporter ile buna bir çözüm getirmek simdilik planlarim arasinda yok.

Karmasik cisimlere uygum mapping koordinatlari atama konusu halen üzerinde arastirmalar yapilan bir konu. Bu seneki Siggraph'da da birkaç arastirma var. Bazi yeni teknikleri uygulamaya geçiren baska bir plug-in yazilabilir ancak onun da görece olarak basit bir islem yapan Texporter gibi bedava dagitilmasi benim açimdan zor olacaktir.

Umarim sorunuza cevap verebilmisimdir.

/Cuneyt
Go to Top of Page

Deniz
Starting Member

10 Posts

Posted - 19/11/2002 :  05:54:58  Show Profile
epey bir süre önce michel roger 'in bir cilt dokulama dersini görmüstüm . ilgilenenler den ulasabilir http://mr2k.3dvf.com/frameset.htm buraya . Adam smoke , splat ve speckle materyelleiyle gayet güzel hiç map kullanmadan gerçekçi görünümlü cilt yapmis . bende uyguladim . fakat bazi iyilestirmeler gerekiyordu . düsündüm ki eger bu yüzü texporterda bu sekliyle açabilirsem pek te ugrasmadan istedigim yerlerdre istedigim düzenlemeleri yapababilecektim . sanirim texporter 'in böyle bir özelligi yok . açtigi meshlerin yüzeyini doldurmada "colorize by" seçeneklerindekilerden baska bir alternatif kullanmiyor . bunu yapmanin bir yolu var mi yoksa böyle bir seçenek var da ben mi uygulayamadim .
bilgilendirirseniz sevinirim ...
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 19/11/2002 :  12:12:11  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Merhaba,
Texporter henüz böyle birsey yapmiyor. Bu istek daha önce de geldi ve benim yapilacaklar listemde uzun süredir duruyor. Daha önce bahsettigimiz Flatten plug-ini bu söylediginiz islemi yapiyor gibi görünüyor.

/Cuneyt
Go to Top of Page

Deniz
Starting Member

10 Posts

Posted - 20/11/2002 :  11:06:25  Show Profile
deep paint programi + texporter kullaniminin avantajlari var mi?
deep paint , photoshop ' tan ayri olarak ne gibi olanaklar sunuyor?
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 20/11/2002 :  11:49:51  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Texporter eger ihtiyaç duyarsaniz mesh'i UV düzlemine açsin diye 1996 yilinda yazilmis ufak bir araç. Evet popüler falan ama öyle üstün bir yazilim falan degil. "Lazim olursa alin size sunu sunu yapan bir yazilim" diye sunulmus, ldugu gibi olan bir programcik. Bunu daha didiklemenin bir anlami yok. Hayal gücünüze göre istedigini yerde kullanabilirsiniz. Yaptigi sey belli. Deep paint, Photoshop burada tarsilacak konular degil.

Suyunu çikartmayalim lütfen


/Cuneyt
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.06 seconds. Snitz Forums 2000