Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Diger
 yanlis yuzeyler
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

atilim_cetin
Starting Member

Turkey
2 Posts

Posted - 15/03/2003 :  04:40:03  Show Profile  Reply with Quote
Merhabalar,

Bir teapot nesnesi yaratiktan ve ardindan onu Editable Mesh'e cevirdikten sonra MaxScript'te asagida bulunan komutlari yaziyorum:

getFaceNormal $ 392
[0,0,0]
meshop.getFaceArea $ #{392}
0.0

Goruldugu gibi 392 numarali yuzey'in normal vektoru duzgun tanimlanmamis ve maxscript onun alanini 0.0 olarak belirtiyor. Teapot nesnesi bu tur bircok yuzey (degenerate faces) barindiriyor ve bu nedenden dolayi bazi hesaplamalarim yanlis sonuc veriyor.

Eklecek testlerle bu soruna bir cozum olusturmak mumkun. Ancak bu tur bir hatanin olusmasini bir hayli garipsedim. Bu 3ds max'in bilinen bir hatasi midir?

En iyi dileklerimle,

--
atilim

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 15/03/2003 :  05:25:31  Show Profile  Visit Admin's Homepage  Reply with Quote
Evet teapot aslinda bezier patch ile olusturulan bir yüzey oldugu için, tepedeki ve tabandaki 3 kenarli patchler, mesh'e çevrilirken sorun çikartabiliyor. Bu patchler ortada 1 vertex olacak sekilde weld edildigi için, standard path->mesh triangulation'i sirasinda çizgi seklinde face'ler olusuyor. bunlarin alani 0 oluyor ve tek bir yüzey normali olmadigi için belirli bir normal hesaplanamiyor.

getface $ 392
[212,212,211]


Aslinda max'in bu tip face'leri triangulation sirasinda fark ederek silmesi yada ortada vertexleri weld edip etmeme seçenegini vermesi lazim.

Bunun için internetten arayarak bazi "degenerate" mesh temizleme tool'lari bulabilirsin sanirim. Ya da standard "blind" triangulation kullanmak yerine daha akilli bir triangulation kullanmak üzere teapot'u önce NURBS'e sonra da üzerine "Turn to Mesh" modifier'i koyarak mesh'e çevirmen ve NURBS'ün Surface Approximation patametreleri ile daha düzgün bir triangulation saglamaya çalismak çözüm olabilir.

Sevgiler

/Cuneyt
Go to Top of Page

atilim_cetin
Starting Member

Turkey
2 Posts

Posted - 15/03/2003 :  05:38:33  Show Profile  Reply with Quote
Onerilerin cok faydali olacak. Tesekkur ederim.

Sevgiler,

--
atilim
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.06 seconds. Snitz Forums 2000