Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Yazilim Destegi
 brazil in yeri
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ilber
Starting Member

Borneo
29 Posts

Posted - 08/03/2003 :  05:16:18  Show Profile
Daha önce finalrender kullaniyordum.
Brazil in raytracer i finalrender a göre çok hizli ama GI konusunda bunun tam tersi bir durum söz konusu. Ayrica, brazil in raytracer ina biraz daha yüklense hiç fena olmaz zaten çok hizli. Bol bol cam yapan biri olarak bu durum benim dikkatimi çekti. Belkide yeteri kadar ayar çekemiyorumdur da ondan. BUnun disidnda harika seçenekleri olan bir program. Bu konuda finalrender dan uzak ara önde. Ayrica çok esnek. Sorun çikarmiyor. Ahh! GI konusunda daha hizli ve biraz da raytracer i daha iyi olsa. Ondan iyisi olur muydu acaba! HDRI konusunda ise henüz yeteri kadar deneyimim olmadi Brazil la.
Ama, tam tamina seçeneklerinin sundugu avantajla yeteri kadar muazzam. Bence, Finalrender dan çok önemli bazi konularda çok önde brazil.

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 10/03/2003 :  14:38:20  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Güzel sözlere tesekkür.

Brazil gibi programlari hakkiyla kullanmak zaman aliyor. Mesela ben pek iyi kullanamiyorum, beta testerlar ve müsteriler kendi yazdigim parametreleri bile benden çok daha iyi kullaniyor ve ayarliyorlar. bu Biraz deneyim isi. Ayrica Brazil'in sadece müsterilere dagitilan tutoriallari var, özellikle GI, birkaç ufak noktaya dikkat edilerek gayet hizlanabiliyor. diger rendererlar ile arasindaki hiz farki genelde shaneye ve ayarlara çok bagli. Birisine digerinden hizli demek bence mümkün (en azindan kolay) degil.

"brazil in raytracer ina biraz daha yüklense" veya "raytracer i daha iyi olsa" derken ne kasdediyorsun? Ray tracer'indaki eksiklik nedir?

/Cuneyt
Go to Top of Page

melekzek
Starting Member

USA
4 Posts

Posted - 11/03/2003 :  02:21:58  Show Profile
Hah, tam da konu acilmiskene bende katilayim bari...
Sonucta icinden biri olarak Cuneyt, Brazil ne kadar Maxa bagimli? Daha once birileri maya vs tasinmasini sormustu, bu ne kadar buyuk bir islem olur? Eger brazil maza gobeginden bagli ise bu oldukca zorlu/masrafli bir islem olur.
Bu sanirim en basta verilmis bir karar, Max icin yerli bir renderer mi yapalim, yoksa Max datasini kendi kullanabilecegimiz bir ara sekle cevirip kullanalim, bu durumda baska yazilim platformlarina cevirebiliriz ileride...
Neden kurcaliyorum dersen, bir suredir renderman ile oynuyorum, adamlarin maya ile entegrasyonu sasirtici derecede basarili, bu derece "eski" ve "simplistik" bir tanimlamanin uzerine kurulmus olmasina ragmen, belki de yuzunden, maya yada softimage yada her ne olursa render icin rendermana gecis yapmak sasirtici derecede kolay. Mentalray ile fazla oynamadim, ama onunda maya entegrasyonu oldukca "intuitive" duruyor, zaten artik alias kendi rendererindan umudu kesip maya alana yaninda mentalrayi bedava vermeye basladi
Simdi bu derece render savaslarinin kizistigi bir ortamda sadece Max uzerinde calisan bir renderer nereye kadar gider, gider mi, Cuneyt ileride parasiz kalir mi?
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 11/03/2003 :  03:01:37  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Merhaba Zek,
Seni burada görmek ne güzel

Brazil ekibine ben katildigimda Steve ve Scott zaten iskeleti çoktan çikartmis, sistem mimarisini tasarlamislardi. Scott'un da Brazil ilk çikitiginda bir röportajda "Brazil'in en çok neresini begeniyorsunuz" sorusuna verdigi karsilik gibi ben de "modüler yapisini" çok basarili buluyorum. Içeride hersey server/client yapisinda ve serverlari istedigin an degistirebilirsin. Diyelim ki Photon mapping yerine Hans Won Bensen diye bir adam proton mapping buldu , onu sisteme sokmak için her tarafi minciklamak gerekmiyor.

Iç yapisina benzer sekilde Brazil, host application'dan da olabildigince bagimsiz, sistem mimarisine göre max ile baglantisi sadece sayili ve gerekli noktalarda var sadece. Ancak daha çok yeni bir yazilim oldugu için core'a da biraz max bulasmis vaziyette (max'in sundugu güzellikleri yeniden yazmayalim diye). Core'u bu "utility" API call ve class'lardan temizleyince (yerine kendi yazdiklarimizi koyarak tabii) Brazil kes/yapistir bir render engine olacak (transport layer ve UI integrasyonu yeniden yazilacak tabii).

Detaylardan sonra özet olarak: Brazil hiç bir zaman max'e özel bir renderer'er olarak tasarlanmadi, parasiz kalmam gibi görnüyor korkma..

Zaten Discreet ne yapacagini sasirmis vaziyette ve bence yanlis adimlar atiyor. MAX'i simdiye kadar tasiyan en büyük özelliklerden birisi muazzam sayidaki 3rd party pluginleri ile kullanicilarin degisik isteklerine alternatif çözümler sunmasiydi. Bunu da plug-in developerlarina kolaylik saglayarak basarmislardi. Ancak yakinlarda DCP (Discreet Certification Progtram) diye birsey çikarttilar, TurboSquid isbirligi ile belirli sayidaki plugine DCP etiketi yapistirip, sourcelarini güvenceye alacaklar ve kalitesini onaylayacaklar. Ancak bu bence terazinin bir kefesine olabildigince yüklenmek ve dengeleri bozmak demek oluyor. Zaten uzun süre önce detayli açiklama yapacagiz demelerine ragmen hala ses çikmadi, Discreet'in içerisi kayniyor. Eger bu tip adimlarla 3rd parti developerlarin ekmegini "piç" ederlerse, buralarda durmaz, Maya/Aztek diyarina giderim abey...

Ilgilenenlere (ve vakti olanlara) DCP konusunda görüsleri içeren bir forum(cuk): http://www.pointzero.nl/dcp.asp

Zeki yine Gel haa

/Cuneyt
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 11/03/2003 :  03:16:45  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Haa zeki Bu arada: Brazil'in mimarisine yönelik basit bir online doküman da var: http://www.splutterfish.com/sf/b_technology.php3

/Cuneyt
Go to Top of Page

melekzek
Starting Member

USA
4 Posts

Posted - 21/03/2003 :  22:28:28  Show Profile
Cool....
Peki gelelim programlanabilitesine. Buralarda turkcem de bozuldugu gordugun gibi. Mentalray de prman de direk shader kodlamaya izin veriyor, ben shading network olayini harika buluyordum, bu ise inanilmaz birsey esneklik acisindan. Brazil SDK icine girmeden shader kodlamaya izin veriyor mu ? Nereye kadar egilip bukulebilir bir yapisi var?
Bir de update yapayim, ustteki dokumanda bircok yerde
"For example, PRMan is based on the REYES (Render Everything You Ever Saw) pipeline. This method of rendering is very powerful and flexible, but integrating more modern CG techniques like global illumination into the pipeline is somewhat problematic. Even basic ray tracing isn't a part of PRMan, and a certain number of hoops have to be jumped through to get PRMan to ray trace"
prmane raytracingi yok diye geciriyor, ama V11 ile ray tracing, global illumination, photon map vs vs geldi. Eee simdi ne oldu yani?
Go to Top of Page

melekzek
Starting Member

USA
4 Posts

Posted - 21/03/2003 :  22:30:15  Show Profile
tabii post etmeden dogru duzgun okusam orchid olayini gorurdum, eseklik iste...
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 22/03/2003 :  00:42:35  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Evet sanirim son cümle çikartilmali. RenderMan ile çok alakam olmadi ama bildigim kadariyla eskiden millet (mesela Erdem milleti) shader içine basit bir ray tracer yaziyordu ray tracing için..

Programlanabilitesi iyi olacak (çikinca). simdilik NDA yüzünden fazla bisi söyleyemiyorum. Ama Scott bu konuda uzun süredir çalisiyor. Sanirim simdiye kadar oldugu gibi Shader API'si konusunda da yalap sap oyuncak birsey çikarmak yerine önü açik ve profesyönel bir yapi ile baslamayi tercih edecegiz. Su anda disari açik olamayan API ile Sub surface scattering degerlerini bile 1-2 satir kod ile renderer'dan istemek mümkün. API açildiginda ne sekilde olur bilemiyorum tabi..

Simdilik böyle
Sevgiler

/Cuneyt
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.09 seconds. Snitz Forums 2000