Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Yazilim Destegi
 GI yöntemleri ve raytrace
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ilber
Starting Member

Borneo
29 Posts

Posted - 27/02/2003 :  00:03:47  Show Profile

V-ray, brazil, finalrender, mental ray gibi renderer larin Global illumination için çesitli yöntemleri var. Örnegin; lightscape radiosity yöntemini kullaniyor. BU Yöntemlerin render hizi ve GI kalitesi açisindan önemi nedir?

Bunun yaninda Max'in raytrace i ile yapilan bir cam bardak, bu bilinen renderarlar la yapildigi kadar iyi olmuyor. Acaba, onlar farkli bir yöntem mi kullaniyorlar BUnun sebeplerini ögrenmek istiyorum.

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 27/02/2003 :  00:48:01  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Merhaba ilber,
Sanirim sen GI konusunda iyice derinlere dalmak istiyorsun . Daha önce e-mail üzerinden konustugumuz kitaplardan birisini tavsiye ederim. kolay bir baslangiç için Alan Watt'in 3D computer Graphics'i tavsiye ederim (3. basim). Hem içinde genel CG konularinda da güzel açiklamalar var. Sayfalar dolusu ve detaya girilmesi kaçinilmaz olan konulari e-mail ve soru cevap seklinde tartismak pek verimli olmayacaktir.

GI için kullanilan radiosity yöntemi mühendislikte sonlu elemanlar analizi olarak adlandirilan teknikle, cisimler arasindaki enerji iletisimi esasina dayalidir. Su anda daha popüler olan Raytrace ile GI hesabi ise yine mühendislikte "Monte Carlo Integrali" yöntemi ile ayni problemi çözmeye çalisir (problem bir integral yapisinda olan ve ilk kez Jim Kajiya tarafindan kagida dökülen render denklemidir). Yöntemlerin avantajlari ve dezavantajlari var. Daha önce burada bu konulara biraz deginmistik.

Hangi yöntemin ne derece basari ve etkinlik saglayacagi çok büyük miktarda render edilecek ortama bagli. kimi ortam radiosity ile kimisi QMC ile daha basarili olur.

MAX'in raytracer'i (ki o da Brazil'i yapan firma olan splutterfish'in Kuruculari Steve ve Scott tarafindan 1997'de yazilmistir) daha basit/temel bir yapidadir ve scanline renderer içine gömülmüs hibrid bir raytracer'dir. Yeni nesil renderarlar tamamen rayrace olduklari için çok daha basarili optimizasyonlar ve efektler içerebilir. Ayrica bu zaman zarfinda CG konsunda çok iyi ayarstirmalar ve yenilikler oldu...

Biliyorum yüzeysel açiklamalar oldu ama ancak bu kadar olabiliyor. Dedigim gibi detaylar için kitaplari tavsiye ederim. 200-300 sayfa anlatiyorlar da bitmiyor bu konular.

/Cuneyt
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.06 seconds. Snitz Forums 2000