Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Diger
 Vertex paint ile ilgili plug-in ihtiyaci
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

starless
Starting Member

Turkey
2 Posts

Posted - 21/06/2007 :  16:09:55  Show Profile  Reply with Quote
3d Guitarist ve diger arkadaslara selamlar.
Merak ettigim bir konu var, belki bilgisi olan vardir diye dusundum.

Kullandigim game-engine, vertex alpha kanalini kullanarak texture blending yapiyor. 3dMax'de (7.0) vertex paint modifieri ile, modelin alfasini boyuyorum. Bu sekilde export ettigimde bir sorun yasamiyorum. Ancak bir sekilde stacki collapse ettigimde, yeniden vertex paint modifieri atadigimda daha onceden renk atadigim vertexlerin renk bilgisinde bir degisiklik yapamiyorum. Datayi silmek istedigimde ise, channel info utilitysini kullaniyorum.

Bu sekilde onceden boyanmis vertex channel datasi uzerinde islem yapmami saglayan bir plug-in var mi? Yahut vertex paint modifieri ile bu isi yapmanin bir yolu var mi? Yardimci olabilen olursa cok makbule gecer. Tesekkur ederim.

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 23/06/2007 :  15:52:33  Show Profile  Visit Admin's Homepage  Reply with Quote
Merhaba starless.
3D Guitarist'i duymayalı epey olmuştu, ben bile unutmuştum, nereden hatırladın

Cevabını (henüz) bilmiyor olmakla beraber çok güzel sorulmuş bir soru olduğu için kutlamak için yazıyorum. Problem tanımını net şekilde yapmak haricinde denediğin yöntemleri, bulduğun kısmi çözümleri belirmen ve özellikle max versiyonu gibi önemli detayları söylemen çok güzel. Güzel soru sorabilen pek yok malesef. Kutlarım. Elimdeki iş bitince biraz kurcalayacağım konuyu, birşeyler bulursam yazarım buraya.

Sevgiler

/Cuneyt
Go to Top of Page

starless
Starting Member

Turkey
2 Posts

Posted - 25/06/2007 :  16:30:50  Show Profile  Reply with Quote
Tekrar selamlar.

Malesef bu güzel övgüye yakışmayan bir soru sormuşum. Collapse edilmiş objenin üzerine yeniden vertex paint modifierı eklendiğinde, silme opsiyonu haricinde, yeniden renk değeri atanabildiğini farkettim. Açıkçası o kadar emindim ki renkleri de değiştiremediğime, bu benim için bir şok oldu. Zira bu problem yüzünden çok uzun bir süredir collapse uygulamamak için taklalar atıyordum. Demek sadece bir kez denemisim ve yer etmis, oyle kalmis.

Bir vertexin renk değerini silmek ise, yeniden bir renge boyamakla aynı anlama geldiğinden (Maxde datanın boyutu değişmiyor, yani bir vertexe alpha degeri atadiginizda her vertexe default bir alpha değeri atıyor), muhtemelen silme tuşunu o layera özel bir kolaylık olarak bırakmışlar diye dusunuyorum. Bu bence pek de güzel bir UI tasarımı olmadığından, belki bana bir hata olarak göründü kim bilir.

Kısaca bu foruma bunu yazmam gene de faydalı oldu diyebilirim. Zira "soru sorduk ancak, bir yanlış olmasın" diye kontrol ederken farkettim.

Neyse kusura bakmayin vaktinizi aldim. 3d guitarist'e gelince, benim aklimda oyle yer etmis bir kere:)
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 25/06/2007 :  18:49:30  Show Profile  Visit Admin's Homepage  Reply with Quote
Benim denemeye fırsatım olamadan halletmişsin zaten. İkinci meseajın da yine "güzel soru sorma" örneği olarak kayıtlara geçti Tekrar kutlarım. Ve tabi asıl önemli olan şey problemin çözülmüş olması.

Sevgiler

/Cuneyt
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 1.11 seconds. Snitz Forums 2000