Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Yazilim Destegi
 material editor slot
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tayyare
Starting Member

Turkey
3 Posts

Posted - 11/09/2005 :  18:15:29  Show Profile
selamlar;

daha once bu soru soruldu mu ya da cok mu abes bi soru soruyorum bilmiyorum ama gercekten ihtiyacim var ogrenmem gerekiyor,

material editor' daki map slotlarinin sayisi arttirilabiliyor mu ve arttiriliyorsa nasil olabilir...

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 11/09/2005 :  20:11:57  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Material editor en çok 24 malzeme alabiliyor. Ancak unutmayin ki sahnedeki tüm malzemelerinizin material editör içinde olmasina gerek yok. çalismak istediginiz malzemeyi material editördeki bir slot içerisine alip, ayarlarini yapip yeniden sahneye koyabilir ve o slot'u baska malzemeler için kullanabiirsiniz. Yani aslinda 1 slot ile de sahnedeki tüm malzemeleri düzenleyebilirsiniz. Bu açidan bakinca 24 slot gayet yüksek bir rakam aslinda.

Sevgiler

/Cuneyt
Go to Top of Page

tayyare
Starting Member

Turkey
3 Posts

Posted - 11/09/2005 :  20:40:01  Show Profile
evet bu dediklerini yapinca, tek bir slottan malzemelere doku kaplayabiliyoruz ve tek bir dokuyu digerlerine de kopyalamis oluyoruz. slottaki kaplamanin ayarlarini degistirip baska bi goruntu olusturdugumuz da kapladigimiz tum malzemelerdeki dokularda degisiyor. yani tek slottaki degisiklik o slottan atadigimiz diger malzemeleri de etkilemis oluyor. eger benim kullanacagim doku sayisi 24 ten fazla ise yapabilecek neyim var bilmiyorum acikcasi...

"1 slot ile de sahnedeki tüm malzemeleri düzenleyebilirsiniz" ile ilgili de bilmedigim baska bisiyler varsa ogrenmeyi cok isterim. cunku tek slotla farkli dokular atayamiyorum , eminim yanlis ve eksik bi bilgiye sahibim bu konuda hatta yardima gercekten ihtiyacim var sanirim...

ilginiz icin tesekkurler...

Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 11/09/2005 :  22:25:23  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Söyle söyleyeyim: sahnenizde teorik olarak sonsuz tane degisik malzeme olabilir (her biri ayri isimde olmali). Ancak bunlardan en fazla 24 tanesini ayni anda malzeme editörüne "alip" ayarlari ile oynayabilirsiiz.

material editördeki "get material" (ilk ikon) ve "pick material" (damlalik) ikonlari bir slot'a yeni ya da sahnedeki bir malzemeyi alabilirsiniz. Drag&Drop ile ya da "Assign material to the selection" ikonu ile (3. ikon) aktif slottaki malzemeyi seçili cisimlere atayabilirsiniz. "Reset" ikonu ile (4. ikon, çarpi isareti) slot'u sifirlayabilirsiniz. Dikkat edin sifirlama islemi sonucunda cisimler üzerindeki malzemeler degismez, sadece slot'ta sahnede herhangibir cisimde bulunmayan yeni bir malzeme gösterilir.

Bir diger degisle sahnedeki her malzeme material editörde olmak zorunda degildir. benzer sekilde material editördeki her malzeme de sahnede olmayabilir. Material editördeki slotlarin köselerinde küçük üçgenler varsa bu, o malzemenin sahnede bir ya da daha fazla cisim üzerinde oldugunu gösterir.

Material editör ile ilgili dersleri (max ile gelen ingilizce derler ve internette bulabileceginiz birçok türkçe ders) çalismanizi öneririm. Material editör ilk bakista kolay kolay fark edilemeyecek özelliklere sahip. bahsettgim ikonlar ile de biraz denemeler yapin, eminim mantigini bir süre sonra kavrayacaksiniz.

/Cuneyt
Go to Top of Page

tayyare
Starting Member

Turkey
3 Posts

Posted - 11/09/2005 :  22:41:35  Show Profile
hakikaten cok tesekkur ederim, bi an delircektim artik ama sayenizde cozume ulasmis ve rahatlamis durumdayim :)

kalin saglicakla...
Go to Top of Page

hanman
Starting Member

Turkey
20 Posts

Posted - 13/09/2005 :  21:40:13  Show Profile
aslinda bu material editor çok sorunlu
material editordeki sinirli slotlar da çok sorun çikartiyor
çözüm yollari var ancak hiçbiri yerini tam olarak tutmaz
cüneyt bey discreet ile konussaniz uyarsaniz daha iyi olmaz mi
örnegin sirf materyal gelistiren bir sanatçi için bu çok önemli
aslinda beni ise alan bir firma bulsam da biraz program arayüzü gelistirsem
3d programlar render sanatçilari için oldukça yetersiz kaliyor çalisma hizini oldukça arttirmak mümkün

Murat Bey neredesiniz
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 13/09/2005 :  21:58:03  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Açikcasi material editördeki slotlarin sayisinin az oldugu iddasina kesinlikle karsiyim. Material editör bir ressamin boya paletine çok benzer birsey, nasil ki bir ressam tablosundaki tüm renkleri "ayni anda" paletinde bulundurmak zorunda degil, siz de sahnenizdeki her malzemeyi material editörde barindirmak zorunda degilsiniz. Malzemelerin durdugu yer sahnenin kendisi, material editör ise onlar üzerinde çalistiginiz paletiniz. Mesela benim kitaplarim da kütüphanemde duruyor, çalisirken lazim olanlari masama aliyor, açiyor, okuyor isim bitince kütüphaneye geri koyuyorum. Bütün kitaplari masamda açik tutmaktan çok daha verimli.

Malzeme gelistiren birisinin kullanmasi geren sey de "material library" dir. Bir "Material Library" (teorik olarak) sonsuz malzeme alabilir. Benzer sekilde üzerinde çalisacaginiz malzemeyi material editor'e (adi üstünde) alip degisiklikleri yapip yeniden material library'e kaydedebilirsiniz.

Insanlar ayni material editör ile milyon poligonunun ve binlerce malzemenin oldugu film sahnelerini düzenliyor ve render ediyorlar; bence biraz zaman ayirip material editörün nasil çalistigini, nasil çalismasi için tasarlandigini ögrenin, tutoriallarda detayli bilgiler var. Sahneden material editöre malzeme almak sadece iki mouse tik'ina mal oluyor, geri koymak için ise hiçbirsey yapmaniza gerek yok. Material editör Dogru kullandiginizda gayet yeterli ve hizli bence.

Daha iyi arayüzler yapmak olasi elbet ama material editörün bir sanatçinin çalisma hizini önemli sekilde etkiledigini düsünmüyorum. Tabi bir sanatçinin her bir 24 malzeme üzerinde 2'ser tik yapip sonra baska 24 malzemeye geçmesi gerekiyorsa durum farki. Ama öyle çalisan bir sanatçinin da dogru bir yöntemle çalistigindan süphe ederim

/Cuneyt
Go to Top of Page

hanman
Starting Member

Turkey
20 Posts

Posted - 10/10/2005 :  21:35:17  Show Profile
öncelikle iyi niyetle yazdiklariniz ne yazik ki gerçekleri yansitmiyor
bir ressam tablosundaki tüm renkleri paletinde bulunduramaz çünkü tüm renkleri alacak parasi yoktur parasi olsa bile tüm renkler üretilmemektedir
ancak paleti tüm renklerini koymak ve bunlari birbirleriyle karistirmak için yeterli alani saglayacak genisliktedir genelde
böylesi makbuldür
hiç resim yaptiniz mi bilmiyorum
yada hiç bir ressami resim yaparken seyrettiniz mi
elbette resimde kullanacagi renklere göre degisir bu
ancak ressamin tercihi istedigi büyüklükte bir palet satin almak olacaktir
bir büyüklükten sonra bu palet agir olabilir
ancak digital dünyada böyle kisitlamalar yoktur
öte yandan verdiginiz kitap örnegi de benzer degildir
kitaplar normalde tek tek okunur
bu örnege benzeteceksek kitabin ciltlenmeyip bölüm bölüm okunmasi bölüm bölüm ciltlenmesi gerekir
yeni birinci bölümü okuduktan sonra kalkip kütüphaneden ikinci bölümü almaya benzer
ve sunu da eklemek isterim ki ciddi bir arastirma hazirlarken yeri geldiginde masanizda 20 bazen 30 kitap olmasi tercih edilebilir unutmayin tezler arastirmalar kolay yazilmiyor
masanizin üstü ne kadar bos ve masaniz ne kadar genis olursa o kadar rahat edersiniz

örnegi dogru verirsek olay daha rahat anlasilabilir
maxin materyal ve render arayüzleri kisitlidir ve dahasi yavastir

20 kitaplik bir kütüphane gibi materyallerimin 1/3'ünü dizip sonra diger 1/3'ünü geri çagirip kalanlari hayal etmek istemem
yavas olur
tek bir sahnede birkaç saatde 50'nin üzerinde materyal çesiti yaratabiliyorsaniz ve bunlar arasindaki ufak farklar sizin için önemliyse sonradan sahnelerinize tekrar dönüp materyal iyilestirmeleri yapiyorsaniz sizin için bu arayüz yavas olabilir
en azindan nasil daha da iyilestirilebilecegini biliyorsaniz

arayüzündeki diger eksiklikleri yada nasil düzeltileceklerini ise burada yazmayacagim
bir firma ancak bana para öderse arayüz konusunda fikir verebilirim
yalnizca en ufaginin bu materyal editör yuva sayisi oldugunu ekleyeyim
ayrica henüz kimse kodlamamisken render arayüzlerinde olacak degisiklikleri öngördügümü de belirteyim

sadede gelirsek bir yazilimi isterseniz 200 isterseniz 2000 kisiyle yazin
bir kisi gelip bu 2.00 kisinin ve hatta bu programi kullanan 2.000.000 kisinin aklina gelmemis iyi fikirlerle karsiniza gelebilir

siz bu adama kalkip ögren de gel derseniz
ben de sizin hayat tecrübenizden süphe ederim

iyi bir insansiniz
ancak beni tanimiyorsunuz

Murat Bey neredesiniz
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 10/10/2005 :  22:04:57  Show Profile  Visit Admin's Homepage
quote:
bir ressam tablosundaki tüm renkleri paletinde bulunduramaz çünkü tüm renkleri alacak parasi yoktur

O zaman o renkler ressamin tablosuna nasil yerlesmistir?

Elbette ki programlarda açiklar, eksikler vardir, ben son 7 yildir hayatimi sadece bu açiklari analiz ederek ve eksikleri kapatarak kazaniyorum. Ama sizin metodolojinize uymayan seye yanlis/eksik demeden önce o metodlari anlamaya çalismaniz lazim. Tüm malzemelere 2 tik ile ulasabiliyorken, material editörü çok sorunlu ilan etmek, ingilterede herkesi soldan gittigi için hatali görmektir. Amaç üzüm yemekse üzümler 2 tik ötede; yerini gösteriyorum, ama amaç bagciyi dövmek ise orada yardimci olamayacagim.

Özetlersek daha önce de söyledigim gibi isin özü sudur: sahnedeki tüm malzemelere 2 tik ile ulasabilirsiniz. Sahnede olmayan çok fazla malzeme ile ugrasacaksaniz da hizmetinizde material library var (oradaki malzemeler de iki tik uzakliktadir). Sizi bu iki tiktan kurtacak daha iyi arayüzler yapilabilir ama is bu iki tik'dan tassaruf etmeye kaldiysa bence kullanim seklinizi gözden geçirmekte fayda vardir. (hatirlatma: tekrarli islerinizi de maxscript ile otomatize edebilirsiniz)

Polemige girmeyi tecih etmiyorum, söyleceklerimi söyledim, bilebildigim çözümleri nedenleri ile açikladim.

Sevgiler

/Cuneyt
Go to Top of Page

ayasofya
Starting Member

Turkey
8 Posts

Posted - 11/10/2005 :  16:11:40  Show Profile  Visit ayasofya's Homepage
cüneyt kardesim
nasil olur da ressam izlemeden resim çizmeden max kullanirsiniz
bir de üstüne üzerine yazilim gelistirirsiniz.????!!!!!

yani
max kullanicilari bir ressam degildir

olmalari da gerekmez. Etrafimda bir ressam tanirim ki sadece max degil tüm 3d programlari hallaç pamugu gibi ativerir.
yani çok ressam yok
ressamlik ve 3d modelleme canlandirma farkli seylerdir
cüneyt kardesimiz yuardimci olmak için örneklemis

benim sahsi fikrime gelince
slotlarin sayisi pek bir yeterlidir.
ben çogu isimi 10 slot doldurduktan sonra kategorilendirip material kütüphanesi olarak kaydettigimden (.mat dosyasi olarak)(baska islerimde kullanmak maksadi ile) 24 slot yetiyor da artiyor bile.

her programin bir arayüzü vardir.
bu arayüzde hafiza islemci gücü sistem kaynaklari için ön kabullere uyulur. 24 slot belli ki bu tür ön kabullerle ortaya çikmis bir sayidir.

kolay gelsin.

Selamlar Ve Sevgiler.............................. AYASOFYA
Go to Top of Page

hanman
Starting Member

Turkey
20 Posts

Posted - 11/10/2005 :  20:24:30  Show Profile
quote:
bir ressam tablosundaki tüm renkleri paletinde bulunduramaz çünkü tüm renkleri alacak parasi yoktur
--------------------------------------------------------------------------------


O zaman o renkler ressamin tablosuna nasil yerlesmistir?

tablosunda olan renklerin tümü paletinde yoktur
tablosundaki renkleri paletinde varolan renkleri karistirarak elde eder
bunun için belli basli sebepler vardir ikisini de yukarida yazdim
belki de saka yapmak için sormussunuz bilemiyorum

yukarida yazacaklarimi yazdim
ancak render isinin hele gelecekteki boyutunu bir gün belki benim gibi görebilir hale gelirsiniz
sinirlar yaraticiliginizla dogrudan ilgilidir
programci kodlar bütün özelliklerini bilir programinin ancak ayni etkinlikte kullanamaz
maxscript ise ne yazikki bilmiyorum ögrenmeyecegim anlamina gelmez ancak herseyin bir sirasi var
daha isik özelliklerini renk konularini tam anlamiyla bitirmeden maxscripte geçecek degilim

bugün maxin son versiyonuyla normal kullanicilarin yapamayacaklarini max 2.5 ile yapanlar da mevcuttu
ancak programcilar aklina gelenleri kodlamaktan çekinmediler
gerek islev gerek arayüz olarak bu böyledir

programcilikla fonksiyon ve arayüz gelistirmek ise tamamen farkli disiplinler
mühendisin tasarim yapmasina
insaat mühendisinin mimarlik yapmasina benzer

bir gün ben rakip bir firmada arayüz gelistiriyor olursam ne demek istedigimi daha iyi anlarsiniz
gene de hep iyi niyetli oldugunuzu biliyorum
ancak biz sizinle bu örnekler meselesinde hiç anlasamiyoruz

saygilar

Murat Bey neredesiniz
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.09 seconds. Snitz Forums 2000