Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Yazilim Destegi
 yeni nesil render kavram karmasasi?
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

herbap
Starting Member

Turkey
20 Posts

Posted - 06/01/2003 :  06:10:13  Show Profile  Visit herbap's Homepage
her sene siggraph'tan sonra yayinlanan white paper'lar vasitasi ile herkes çekirdek teknolojileri (üzerine kendi kodlarini yazip veya modifiye) gelistirip kendi yazilimlarini / rendererlarini üretiyorlar. lakin (en azindan ben öyle hissettim) her kafadan bi kod çikinca kavram karmasasi oluyor (örnegi asagida)...

global illumination, photon mapping, radience, radiosity, gathering... vs laflari ve teknikleri birbirleri ile dahada içiçe, mesela;

bu sabah povray/megapov'u kurdum, dökümanlarini, helplerini inceledim... vs. radiosity yapiyor deniyor, ama radiosity nesnelerin subdivide edilerek, vertex'ler arasi seken enerjiyi hesaplayan yöntem degil mi? render ettirdigimde photon tabanli (hatta radience) bi render gibi geldi bana? hiçte nesneler subdivide edilmis gibi durmuyodu...

umarim anlatabildim... tesekkürler

GD&A @ cdromdata

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 06/01/2003 :  06:51:10  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Evet bu teknik terimler konusunda ortalik oldukça karisti. Kisa açiklamalar ile:

GI: aydinlanmada sadece cisim-isik arasindaki iliski degl de, yansiyan isigin da hesaba katildigi aydinlanma sekli. Dikkat edin GI bir method degil, istenilen etkinin adidir. Yani gölge yada yansima gibi.

Photon mapping: GI ve caustic elde etmek için kullanilan bir metoddur. Her isik sahneye foton saçar, bunlar specular yüzeylerden yansiyip/kirilirken diffuse yüzeylerde iz birakirlar. GI için diffuse yüzeylerden de saçilirlar. Böylece dogadaki fotonlarin yaptigi isleme benzer bir islem yaparak sahnenin neresi ne kadar dolayli olarak aydinlanmis kestirebiliriz.

Radience: Birimi (Watt/m^2/stredian) olan Radient isik yogunlugu birimi. Bu birimin insa gözü tarafindan algilanmis hali ise (Lumen/m^2/stredian = nit) olan Luminance'dir.

Radiosity: Aydinlanma bilimin birimlerinden birisidir (adamlar burayi biraz karistirmislar: ayni birim için yöne bagli olarak birden fazla birim kullanmislar). Birim alana sahip bir yüzeyi terk eden enerjinin birim zamandaki miktaridir. Ayni zamanda GI elde etmek için sahneyi sabit aydinlanmaya sahip oldugu varsayilan birçok küçük parçaya ayirarak, parçalar arasindaki etkilesimi "sonlu elemanlar analizi" yöntemi ile yapan teknige verilmis bir addir. Çünkü bu yöntemde her bir parçanin diffuse yüzey oldugu var sayilir ve u yüzden hepsinin sadece Radiosity degerini akilda tutmak yeterlidir.

gathering: Sahneyi daha hizli bir GI teknigiyle (photon ve hatta bazen Radiosity) hesapladiktan sonra, bu çözümü direk olarak render etmeyip, bu çözümü yapilacak tek sekmeli bir QMC isleminde render edilen noktanin alacagi indirect isigi hesaplamak için kullanmak yöntemidir.

Burada aslinda karmasanin nedeni:
1. Bazi methodlara isik birimlerini vermis olmaktir (yani bu problemi kilogram metodu ile çözün demek gibi saçma bir durum)
2. Insanlarin bu terimleri bilmeden birbirinin yerine kullanmasidir

Toparlamak gerekirse GI, gölge veya reflection gibi istedigimiz bir etkinin adidir. Radiosity, photon mapping, QMC, regather ise bunlari elde etmek için kullanilan yöntemlerdir (mesela reflection map, raytraced reflection, shadow map fasan gibi).

POV ray radiosity yapiyor mu bilmiyorum.. Dökümanlarina bakmak lazim. yapiyor da olabilir, QMC veya photon map kullani adina yanlislikla "radiosty" diyor da olabilir. Ama yazilimcilarin kendi programlarinda böyle bir hata yapacagini sanmam.

Sevgiler

/Cuneyt
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 06/01/2003 :  12:36:27  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Aslinda bunu tartisinca aklima su geldi:
geçen gün Tedas'dan fatura bildirim e-mali geldi.

Faturada kademeli enerji tüketimi tablosunda KW/h gibi bir ibare var. Buna ben takildim biraz. niye mi?
1. Biz elektrik isletmesinden "Enerji" satin aliyoruz. Enerji ise güç ile zamanin çarpimidir (daha dogrusu güç, birim zamandaki enerjidir). Dolayisi ile Tedas'in bize sattigi sey kilowatt-saat yani kilowatt * Saat'dir. kilowatt/saat degildir. Zira birim zamandaki güç pek de anlamli bir birim degildir. Zaten saat ile ters orantili olsa uzun süre kullaninca ödeyeceginiz fiyatin düsmesi lazim

2. "Kilo" ön ekinin kisaltmasi "K" degil "k" dir. Bakiniz burasi. Bu da yanlis.

Posta ile gönderilen faturalarda ise durum daha da içler acisi: hiç bir yerde birim yok. Görebileceginiz tek birim yazi ile yazilmis "ödenecek miktar"in sonunda bulunan TL.

"Halk anlamaz, zaten anlamamali" mantigi midir, "ben de bilmiyorum ne yazacagimi" durumu mudur bilmiyorum.

/Cuneyt
Go to Top of Page

herbap
Starting Member

Turkey
20 Posts

Posted - 06/01/2003 :  21:52:44  Show Profile  Visit herbap's Homepage
açiklamalar için çok tesekkür... son olarak aklima gelen ve önceden yazmayi unuttugum, "monte carlo" ne ola :) (ya temel olarak, önceki sordugum terimler gibi, "-bir tür raytrace hesaplama" gibisinden bi çikarmim var tabii ama hafif detay girmek istersek, baglaminda soruyorum :)

not, povray sanirim radience yada photon tabanli hesaplama yapiyor (en azindan ayar için kullanilan parametreler ve açiklamalar böyle bi izlenim veriyor...)

GD&A @ cdromdata

Edited by - herbap on 06/01/2003 21:55:55
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 06/01/2003 :  22:43:57  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Monte Carlo (MC), aslinda istatistik temellere dayali bir integral alma yöntemi.

Aydinlanma denklemi bir integral denklemi ve bunu çözmek için integralini almak gerekiyor. Bunu analitik olarak yapmak genelde zor (Radiosity her yüzeyi Lambertian varsaymak gibi bazi sadelestirmeler ile bunu yapiyor). Daha genel durumlar için bu integral nümerik yöntemlerle hesaplanmak durumunda.

Bir fonksiyonun integralini nümerik yöntemlerle hesaplamak için fonksiyonu degisik noktalarindan örnekleyip, bunlari diktörtgen veya trapez sekilde düsünerek alanlarin toplami alinir. Mihendislik okumus olanlar bunu bilir. Eger bu örnekler sabit araliklarla alinirsa hesap biraz basitlesir ama aliasing (girisim) sorunu ortaya çikabilir. Yani belirli bir kural ile örnekleme yaprsaniz, bu kural integralini almaya çalistiginiz fonksiyonun karakterisitigini bozabilir (mesela hergün öglenleyin fotograf çekerseniz, fotograflara bakarak günesin hiç batmadigini düsünebilirsiniz). Bunun için fonksiyonu belirli bir kurala göre degil de rasgele örneklemek gerekir; bu daha dogru bir sonuç verecektir. Iste monte carlo ismi buradan gelir: zar atma esasina dayandigi için.

QMC (Quasi Monte Carlo) ise (Quasi: -mis gibi/yalanci), daha önceden belirlenmis ve güzel dagilima sahip zar atislarini kullanir.

CG'cesi ise kisaca söyle: bir noktaya gelen indirect isik hesaplanirken etrafa bakmak için atilan isinlar belli bir düzen içinde degil rasgele atilirlar. (Q)MC renderlarin sonuçda "noise" li görüntü vermesinin nedeni de bu rasgeleliktir.

Sevgiler

/Cuneyt
Go to Top of Page

herbap
Starting Member

Turkey
20 Posts

Posted - 07/01/2003 :  12:08:59  Show Profile  Visit herbap's Homepage
tekrar tesekkür...

GD&A @ cdromdata
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.09 seconds. Snitz Forums 2000