Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Yazilim Destegi
 fotometrik isiklarda olcu birimi uyumsuzlugu
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

metinfe
Starting Member

Turkey
4 Posts

Posted - 07/06/2004 :  21:45:58  Show Profile
Merhaba,

Gondermis oldugunuz son mail ardindan adeta herseyi goze alarak brasil (ct)i ve ilk defa defa kurdum. Burada isik menu acildikca mailde genel fotometri konularinda oldukca alcakgonullu yazmis oldugunuzu anladim. Bu durum, zaman olarak (enazindan kendi olculerime gore) pek azimsayamadigim bir "photometri" kampi yapmama sebep oldu. Calismalarim gunluk ortalama 10 saatlik is tempomda devam ediyor (eserinizi profesyonel olarak kullanmadigima itimat edin).

Yalniz bu mailin de konusunu teskil eden nokta su ki, yanlis anlamadi isem max international/system unit´leri ile photometric profile dosyalari arasinda bir uyumsuzluk var gibi. Metre ve feet esasli IES´ler ile pekcok deneme yapmis olmama ragmen halledemedim (elbette hala da bir yerlerde hatali olabilirim). Mesela final render´da kendine has bir web light yok. Fakat max´in kendi web light´lari ile sorun olmuyor (aslinda elbette dogrudan plug-in esasli photometric acilimlar olmasini arzuederim. Zaten brasil´e de bu sebeple yogunlastim).

Buna ragmen IES browser´inizi oldukca kullanisli buluyorum (bir de isigi kullanabilirsem tabi). Gecen zaman icinde piyasadaki radiosity esasli aydinlatma simulasyonu uygulamalarinda dahi boyle birseyle karsilasmadim.

Saygilar

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 20/06/2004 :  23:59:50  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Merhaba geç cevap için özür,

Bir problem oldugundan bahsetmis ama problemi net sekilde söylememissiniz. sadece
quote:
international/system unit´leri ile photometric profile dosyalari arasinda bir uyumsuzluk var gibi.


demissiniz. Sizi problem oldugunu düsünmeye iten "nedenleri" söylerseniz sanirim konu üzerinde daha rahat düsünebilir/çalisabiliriz. Bu gerçekten bir bug olabilir ya da en sik karsimiza çiktigi sekilde bazi seyleri varsaymak'tan iler gelen yanlis sonuca ulasma durumu olabilir. Hangisi olursa olsun daha net bilgiler ile daha somut sonuslara ulasabiliriz.

Elbette ki hiç bir sistem mükemmel degil, brazil'in fotometrik isiklarinda da bazi eksikler var hatta bilinen/kasti yanlislar var. Ancak sizi bu sonuca iten elinizdeki nedenleri söylemediginiz sürece "Sorun var gibi" önermesine su anda benim getirebilecegim en iyi cevap (alinmak yok ) "bildigim kadariyla sorun yok gibi" olacaktir.

Sevgiler

/Cuneyt
Go to Top of Page

metinfe
Starting Member

Turkey
4 Posts

Posted - 23/06/2004 :  22:35:10  Show Profile
Merhaba,

Sahsi mail´deki uyarinizi hemen uygulayacagim.

Fotometrik data kullaniminda meydana gelen olay ise söyle:
Herzaman oldugu gibi mesela 4x4x3m gibi bir kapali hacim varsayin ("international" ve sistem unit olarak "metre" ayari geçerli olmak üzere).

Normal sartlar altinda 5000 lumen´lik ortalama bir armatür, ortalama malzeme tercih edilmis bu ve yakin hacimlerde genel veya yerel kullanimda etkisini derhal gösterir. Ancak denemelerimde yüzeylerde gerçekteki aydinlanma ortalamalarina yaklasabilmem için degerleri abartili sekilde düsürmek (50 veya 5 ve hatta 0,5 lumen! gibi)veya kimi zaman da abartili arttirmak zorunda kaldim (500 000 lumen!). Mesele bundan ibaret.

Aslinda bana halen garip gelen, bu durumdan ziyade, aydinlatma canlandirmasi yaptiklarini düsünenlerin photon mapping/montecarlo path tracing uygulamalarindan çok uzak olmalari (Photoshop´u tercih edenler de var...). Veya ben yine su yasima ragmen çok bilmis durumuna düsüyorum.

Saygilar.
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 23/06/2004 :  23:40:55  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Merhaba,
Yine net bisey söylemediginiz için ben de net bisi söyleyemiyorum. 500,000 lumen mi 0.5 lumen mi 4x4x3 m'yi aydinlatiyor?

Bu konuda genel olarak söyleyebilecegim su:
Önce 4x4x3m bir odayi aydinlatmak için ne kadar isik gerekir sorusa cevap vermek lazim... Zaten sorun da burada. 4x4x3m lik bir odayi bir kibritle de aydinlatabilirsiniz, gün isiginda pencereden günes isigi sokarak da... her iki durumda da odanin ayni sekilde fotografini çekmek mümkündür (yeterince iyi bir film ve yeterli miktar pozlandirma ile). Benzer sekilde aralarinda 100,000 misli gibi bir fark olan bu iki aydinlanma sekli altinda çiplak göz ile de görmek mümkündür.

Problem aydinlanma miktari (lüx) ile RGB degerleri arasindaki iliskide yatiyor. 3ds max standard olarak 1500 lux'u beyaz olarak algilar (3dsmax'in standard -sanal- film hassasiyeti ve -sanal- pozlama süresi gibi düsünebilirsiniz)

Bunu test etmek için
1- photometrik bir omni blight yapin
2- siddetini 750 candela olarak ayarlayin (isterseniz ayni degeri verecek olan 9424 lumen de verebilirsiniz)
3- isik tam merkezinde olacak sekilde 1m yariçapli bir küre çizin
4- kürenin normallerini ters çevirin ve beyaz diffuse malzeme atayin
5- brazil ile (GI olmadan) render edin

göreceksiniz ki küre %50 gri render edilecektir. Bu da demektir ki 4m bir oda ve ortada bir isik için 2^2*pi*4*1500 = 75000 lumen isik duvarda 1500 lux aydinlanma saglayacak ve duvarin en aydinlanan kismi beyaz olacaktir. GI isin içine girince tabi seken isik yüzünden daha zayif isik ile 1500 lux elde etmek mümkün olabilir.

Yani eger hata yoksa 75,000 lumen omni isik ile 4x4x3m oda beyaz olarak aydinlanmali. max5 ve yenileri otomatik exposure kullanabiliyor. Bu durumda zaten her lumen için normal aydinlanam almak mümkün olur.

/Cuneyt
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.06 seconds. Snitz Forums 2000