Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Yazilim Destegi
 Animation>wire parameters
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sharlock
Starting Member

5 Posts

Posted - 20/03/2004 :  22:06:21  Show Profile
Ben dönen tekerlek yapmak istiyorum Ancak, tekerlek döndü?ü kadar yol alacak. Yani çevresi 2x ise 360 derece tam bir dönü? yapt???nda yüzey üzerinde de 2x yol katedecek ?ekilde dönecek. wire parameters tan nas?l ayar çekmek lâz?m?
Bir de wire parameters a fonksiyon tan?mlama i?lemi hakk?nda bilgisi olan varsa bunun nas?l yap?ld???n? yazabilir mi lütfen!


Meselâ; iki çark yap?yorum bunlardan biri sola döndü?ünde di?eri sa?a dönüyor. Sanki biri di?erini döndü?rüyormu? gibi bir durum ç?k?yor ortaya. ??te bunu wire parameters ?n alt?nda bulunan eksen simgesinin (meselâ;y) ba??na eksi i?areti koyarak yap?yorum. Böylece bir fonksiyon tan?mlam?? oluyorum heralde. Bunun gibi ba?ka fonksiyonlar tan?mlayabilir miyim?Ba?ta da belirtti?im yol üzerinde dönen silindiri de buna benzer bir fonksiyon belirterek yapabilir miyiz acaba?
Ya da ba?ka bir yöntem varsa bunu yapabilecek aç?klarsa çok sevinirim.
?yi çal??malar herkese.
Sharlock

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 20/03/2004 :  23:47:16  Show Profile  Visit Admin's Homepage
merhaba,

Bu mümkün. öncelikle saglikli çalismasi için position controller olarak position XYZ ve rotation controller'i olarak da Euler XYZ atamaniz lazim.

Sonra wire ile ayni objenin position X'ni (ya da duruma göre Y veya Z'sini), Rotation Z'sine (ya da duruma göre X veya Y) çift yönlü bagla.

Bir tarafta Z_Rotation diger tarafta da X_Position olacak.

Rotation kismini
X_Position/yariçap


Position kismini da
Z_Rotation*yariçap


olacak sekilde degistir. Yariçap yerine tahmin edebilecegin gibi cismin yariçapini gireceksin. Ters yöne dönerse her iki formülün basina eksi "-" koymalisin.

Simdi rotate ettikçe ilerleyecek, ilerlettikçe dönecektir.



/Cuneyt
Go to Top of Page

sharlock
Starting Member

5 Posts

Posted - 21/03/2004 :  13:08:50  Show Profile
Tesekkür ederim yanitiniz sonuç verdi.
Ancak, bisi sormak isterim
Rotation kismini
X_Position/yariçap


Position kismini da
Z_Rotation*yariçap

Bunu neden bu sekilde yaziyoru? Mantigima uydurmak istiyorum. Bu sayede daha akilda kalici olmus olur.
Sizin için bir sakincasi yoksa, bunun da yanitini rica ediyorum.
Tesekkürler.
Sharlock
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 21/03/2004 :  15:57:14  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Merhaba

Bir çemberin çevresi "2*pi*r" dir. Yani tam bir tur atinca 2*pi*r mesafe ilerler. Tam bir tur da 360 derecedir ama maxscript radyan kullanildigi için 2*pi radyan olarak belirtilir.

Yani
2*pi radyan 2*pi*r mesafe demekse 1 radyan r mesefe'dir
bezer sekilde
2*pi*r birim mesafe 2*pi radyan ise 1 birim mesafe 1/r radyan eder.


/Cuneyt
Go to Top of Page

emrea
New Member

Turkey
50 Posts

Posted - 30/05/2004 :  19:45:36  Show Profile  Visit emrea's Homepage
Brde kürenin yatay x ve y düzlemlerinde hareket ettirilerek expression ile rotasyon saglanmasi var.O birazdaha karisik.Nasil yapilabilecegi konusunda fikriniz varmi?

emre
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 30/05/2004 :  21:51:15  Show Profile  Visit Admin's Homepage
emrea
http://www.cuneytozdas.com/tutorials/maxscript/ adresine baktin mi? sanirim istedigini o yapiyor sanirim.

/Cuneyt
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.08 seconds. Snitz Forums 2000