Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Diger
 GI & Noise
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Calavera
Starting Member

Turkey
9 Posts

Posted - 28/02/2004 :  10:26:29  Show Profile  Reply with Quote
Selamlar
Forum içerisindede bahsedilmis olan bir problem ile ilgili bir soru sormak istiyorum. GI kullanarak alinmis renderdaki noise probleminin antialising & motion blur kullanildiginda en aza indirgendigini gördüm. Ortamda hiçbir hareket olmamasina karsin bu motion blur'un bu noise dolu görüntüyü nasil düzelttigini merak ediyorum belki çok saçma bir soru oldu ancak, aklima takildi iste
Herkese iyi çalismalar.

NOT: Ben bunu LW içinde kesfettim ama her programdada oluyordur sanirim.

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 21/03/2004 :  01:10:26  Show Profile  Visit Admin's Homepage  Reply with Quote
Merhaba,

geö cevap için özür diliyorum.. Bazi mesajlar böyle aradan kaçiyor, vakit bulup geri dönene kadar uzun zaman geçiyor.

GI, seken isigin ortamdaki diger cisimleri aydinlatmasi olayi (ikincil aydinlanma) aslinda. GI olmayan aydinlanma (Local Illumination) ise isik kaynaklarindan çikan isigin aydinlatmasi. Computer Graphics'de simdiye kadar isik kaynaklari genelde boyutsuz (nokta) oldugu için, mekandaki bir noktanin isik tarafindan ne kadar aydonlatildigi bu iki nokta arasindaki iliskiye bagli oluyordu. Yani cismin üzerindeki noktanin ne kadar aydinlandigi, bu nokta ile nokta seklindeki isik kaynagi arasinda çizilen dogru parçasi üzerinde neler olduguna bagli idi... Birden fazla isik için konumlari belli N tane nokta isin içine giriyordu.

GI ile artik bir noktanin aydinlanmasi nokta seklindeki isik kayaklari ile degil, alan seklindeki isik kaynaklari ya da isigi yansitan yüzeylere bagli. Yani nokta-nokta iliskisi artik nota-alan iliskisine dönmüs vaziyette. Bir alanin bir noktayi nasil aydinlattiginin hesaplnamasi gerekiyor. Ray tracing teknigi ile hesap yapamak için isinlar göndermek gerekir, isinlar da malum iki nokta arasindaki kalinliksiz yari-dogrulardir. Yani bir alani kaplamak için sonsuz isin atmaniz gerekir. bunu yapamayacagimiza göre bu alanlar üzerine, alanin degisik noktalarina belirli (ve sonlu) sayida isin gönderip ortalama bir deger bulunur. Iste isinlarin bu alanlar üzerinde gidecekleri noktalar degisik sekilde seçilirse degisik sonuçlar çikabilir. Hep ayni noktalari seçmek dogru bir yaklasim olmayacagi için (zira bazi noktalarin hakki yenmis olur, adil bir dagilim olmadigi için sonuç yanlis -yönlü- çikabilir), yüzeyler üzerinde seçilen bu noktalar her seferinde farkli seçilir. Bunun sonucunda her pixelde ufak farklar olur, bunu sonuçda noise olarak görürsünüz.

Alanlari örneklemek için atilan sonlu sayidaki isin sayisi ne kadar fazla ise, noise o kadar az olur (degisik nokta setlerinin seçimi birbirine daha yakin sonuç verecektir). Aslinda Motion blur veya Antialiasing'i açtiginizda da olan budur; pixel basina daha fazla örnek atmis olursunuz. Anti-aliasing için pixeller M adet sub-pixel'e bölünür ve herbirinde N adet alan örneklemesi yapilir.. Sonuç olarak da o pixel için N*M örnek yapmis olursunuz. Benzer sekilde motion blur blur edilecek zaman dilimini "K" parçaya böler, her bir zaman adimi için N tane alan örneklemesi yapar. Sonuçda o pixel için K*N alan örneklemesi yapilir.

Daha az noise'li GI için AA veya motion blur açmak yerine alan örnekleme sayisini arttirmak daha avantajli olacaktir. Ama zaten AA veya motion blur kullanacaksaniz, bundan faydalanabilirsiniz.

Adaptif örnekleme teknikleri isin içine girince bu iliskiler biraz daha karmasiklasiyor ama genel hatlari ile durum budur.

Sevgiler


/Cuneyt
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.05 seconds. Snitz Forums 2000