Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Yazilim Destegi
 Brazil
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

emrea
New Member

Turkey
50 Posts

Posted - 25/12/2002 :  07:55:28  Show Profile  Visit emrea's Homepage
Selam,
Indirect illumination ile skylight ile objelerin birbirlerine yakin bolgeleri kararir hani.Skylight yerine light source kullandigimiz zaman tam tersine birbirine yakin bolgeleri aydinlaniyor.Bunun teknik olarak sebebi nedir? Mesela duvarlarin koseleri gibi.Bir masa lambasinin aydinlattigi bir ortamda skylight ile isigi degerlerini azaltarak birlikte mi kullanmak gerekir?

emre

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 25/12/2002 :  08:31:39  Show Profile  Visit Admin's Homepage
skylight adi üstünde gökyüzü isigidir ve açik ortamlarda kullanmak dogrudur. Kapali mekanda direct lighing ve global illumination (indirect lighting) kullanmak gerekir.

Bahsettiginiz etkilerin nedeni skylight'in her yönden gelmesidir. Cisimler birbirine yaklastiginda birbirinin gökyüzünü görme oranini azaltacak ve karartacaktir. yani etrafinda hiçbirsey olmayan bir duvar 180 derecelik gözyüzü görüsüne sahipse iki duvarin birlestigi yerde bu 90 dereceye düser. Geri kalan 90 derece diger duvari görecektir ve sadece oradan gelen indirect isik tarafindan aydinlanir. Enerjinin korunumu ilkesi geregi indirect isik direct isikdan azdir. Sonuçda bu bölge karanliklasir.

Ayni duvar kesisimini direct isik ile aydinlattiginizda durum farklidir. Eger çok büyük bir alan isik kullanmiyorsaniz duvarlarin her bölgesi ya bu isigi görecektir yada tamamen gölgede kalacaktir (etrafta baska cisim olmadigini var sayiyorum tabii ki). Neticede duvarlar birbirinin isigini engellemedigi için kararma olmaz, ancak yine yukaridaki gibi indirect isik da isin içine girecegi için isik miktari artacaktir. Çünkü duvarlar birbirine ne kadar yakinsa indirect isik o derece etkin olacaktir.

Genel olarak söylemek gerekirse duvarlardan birisi digerinin isigini "kismen" kapatmiyorsa kesisim daha aydinlik olur, eger büyük alan isik yada skylight (ki kocaman bir alan isik olarak düsünülebilir) varsa ve duvarlar birbirinin bu isigi görüsünü engelliyorsa bu durumda kesisim daha karanlik olacaktir.

Umarim açiklayici olmustur.

/Cuneyt
Go to Top of Page

emrea
New Member

Turkey
50 Posts

Posted - 26/12/2002 :  08:12:00  Show Profile  Visit emrea's Homepage
Tesekkur ederim ayrintili aciklaman icin fakat bir sorum daha var.
simdi skylight ile kararmasi tamamda,
Direct isik ile aydinlatmada birbirine yakin bolgelerde isik direk geliyorsa yansima artiyor boylece aydinlanma artiyor diyebilirmiyiz?
Mesela bir oda icinde direct isik ile aydinlatilan birden fazla objenin bulundugu bir ortamda isik objelerin uzerinden yansir ve golgede kalan bolgelerdede biraz aydinlanma olur.Kiyida kosede kalmis yansiyan isiklarin az geldigi bolgelerdede biraz kararma olmasi gerekmezmi? yani golgede kalan bolgeler cisimlerin uzerinden yansiyan isigi her yonden bir bakima skylight gibi aldigina gore "Cisimler birbirine yaklastiginda birbirinin gökyüzünü görme oranini azaltacak ve karartacaktir" burda ayni sekilde yaniyan isiklari alma orani azalmazmi? Tabi bu golgede kalan bolgeler icin.

emre
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 26/12/2002 :  10:05:38  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Merhaba,
Sizin skylight için bahsettiginiz kararma, daha önceki cevabimda da anlatmaya çalistigim gibi çok büyük bir direct isigin gölgesidir. Bu gölge %50 yogunluktan baslar ve cismin dibinden uzaklastikça hemen softlasir (biliyorsunuz alan isiklarin gölgeleri mesafe ile dagilirlar). Sanirim burda sorun yok.

bahsettiginiz direct isikda ise çisimler isigi ya görürler ya görmezler (alan isik olmadigini var sayiyorum). Görürlerse aydinlik olur, görmezlerse gölge olur. Ayrica yansiyan isigi alirlar. Simdi bu yansiyan isigi gözden geçirelim:

Dediginiz gibi cisimler birbirinin sahneyi görmesini engellerler, böylece aldiklari indirect isigi engellediklerini düsünebilirsiniz.. bu pek dogru degil zira indirect isigin tanimi geregi bu engelleyen cisim de indirect isik saglayacaktir (yani sahnenin görünmesini engelleyen cisimler de sahnedir ). Ama eger dediginiz gibi gölge bir alandan bahsediyorsak, gölge içindeki duvar kösesi yine kararacaktir: dediginiz dogru. Ayrica ayni etki söyle de olabilir: bütün duvarlari beyaz olan bir oda düsünün, ancak sadece bir duvari siyah olsun (yada içeride siyah bir cisim olsun). iste bu siyah duvarin dibi kararacaktir: çünkü diger yerler indirect isik alirken bu bölge almaz. Iste bu siyah cisim gerçekten görünüsü kapatacaktir ve kendisi de indiect isis vermedigi için yakinindaki bölge indirect isik alan tüm diger yerlere göre daha karanlik kalacaktir..

Biliyorum size göre biraz uzunca anlattim ama konuya biraz daha uzak olan diger okuyuculara da biraz faydam olsun istedim.




Üst sira: sky light, direct+indirect
Alt sira: kapali beyaz oda (1 omni), direct+indirect (siyah duvarli)

/Cuneyt
Go to Top of Page

emrea
New Member

Turkey
50 Posts

Posted - 26/12/2002 :  10:57:49  Show Profile  Visit emrea's Homepage
Tesekkur ederim oldukca yeterli bir sekilde acikladigin icin.
Ayricada tebrik ederim.

emre
Go to Top of Page

emrea
New Member

Turkey
50 Posts

Posted - 10/01/2003 :  21:54:16  Show Profile  Visit emrea's Homepage
Tekrar selam
Golgeler ile ilgili birsey sorucam.Sol alttaki resimde golge degerini 1 den kucuk bir deger yaptin sanirim 0.5 gibi? Iste o 1 oldugu zaman golge de kalan bolgelere direk olarak hic isik gelmemis oluyor.Olmasi gerekende bu degilmi? Golgedeki bolgeler tamamen gi ile aydinlanmali.Direk isik gelmiyor.Ama golge nin derecesini 1 den 0.5 yaptigimiz zaman 0.5 degerinde o bolgeye direk isik gelmis oluyor dimi? Golge nin degerini 1 yapmak istememdeki neden bu.

Golge nin levelini 1 yapip golge de ki alanin tamamen gi ile aydinlanmasini sagladigim zaman indirect energy deki level i cok fazla arttirmak durumunda kaliyorum.3 4 falan yaptigim zaman anca bir aydinlanma oluyor golge alanda.Bu seferde direk isik gelen bolgede patlama oluyor.Bu sorun nasil cozulur?

emre
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 10/01/2003 :  21:59:48  Show Profile  Visit Admin's Homepage
yooo! resimde gölge siyah zaten (level 1.0). Gölge içindeki tüm aydinlanma indirect isik ile duvarlardan geliyor.

/Cuneyt
Go to Top of Page

emrea
New Member

Turkey
50 Posts

Posted - 18/01/2003 :  00:00:02  Show Profile  Visit emrea's Homepage
Evet ben kapali bir odaya pencereden gelen gunes isigi yapiyordum.Yani golge kalan kisim gunes alan kisimdan cok daha buyuk.Pencereden gelen isik odadan cok daha kucuk oldugu icin sample ve sec rate i cok arttirmak gerekiyor sanirim.Birde skylight ile birlikte kullanincada guzel sonuc veriyor.Brazil shadow da obje, kendisinin golgesinin dustugu yerden uzaklastikca blurun artmasida cok guzel.Tebrik ederim.Elinize saglik.Yeni versiyonlarinda gelismeler bekliyoruz.

emre
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 18/01/2003 :  18:31:21  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Tesekkürler. Ama brazil shadow burada tartisamayacagimiz bir konu

Az bir alana gelen güçlü isigin odayi iyice aydinlatmasi için sadece seken isigin degil, onun aydinlatmasindan da seken isiklarin aydinlatmalarinin hesaba katilmasi gerekli. Yani bounce sayisi arttirilmali. Sadece QMC ile birden çok bounce yavas olabilir. onun için ticari Brazil 1.0'da bulunan fotonlar ve regather kullanmak oldukça hizli bir sonuç verecektir.

/Cuneyt
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.09 seconds. Snitz Forums 2000