Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Yazilim Destegi
 otomobil ve 3d
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

metinfe
Starting Member

Turkey
4 Posts

Posted - 08/11/2003 :  03:56:06  Show Profile
Merhaba,

On yil boyunca (1986-96) kendi alemimde ve özellikle de Porsche deseni üstüne "otomobil tasarimi" ile ugrasmis biriyim. O yillarda bu isler henüz PC´lere indirilememisti. Elimizdeki kalem ile basladik (zaten böyle olmasi gerekir).

Ferrari hakkindaki mektubunuz illegal yazilim kullanicilarinin tavrindan daha traji/komik kaliyor. Fakat daha kötüsü, bizim su zavalli 3. dünya diyarinda tasarim ile teknik uygulama/uyarlama arasindaki uçurumu da ortaya koyuyor. Zaten ben de bu güne kadar bu ikisini adam gibi bir araya getirebilenini pek görmedim. Statü ve statüko üniversitelerinin sözüm ona "tasarim" bölümlerini dolduran-hatta mezun olmus birtakim yeni yetmelerin çizgilerinde gördügüm "otomobile/otomobilin dinamik gerçekligine yabancilik", 3d çizim, aydinlatma ve rendering ile ugrasanlarin çogunda sahit oldugum "otomobil bilmezlik" ile tamamlaniyor.

Porsche zemini üstüne çalismayi 1996´da tamamen kestim.Çünkü Porsche 80´lerdeki anlayisini henüz 1992-93´te kaybetmisti. Ve çöküs, Porsche´nin bizim Istanbul televolecilerine lüks arazi tasiti! imalatina girismesiyle zirvesine çikti. 1987-88´de Porshe´nin amerikan traktörü imalati yapacagina rüyamda bile inanmazdim.

Kendi "yüksek performans kara makinalari" anlayisimi gelistirdim. Bunlarin üstlerinde lise yillarimdaki havacilik ve ana muharebe tanklari teknolojilerinden miras "gaz türbinli motorlar" var (Onlari kendime görüntülemede 7 yildir ben de bilgisayardan istifade ediyorum).

Lafi neden bu kadar uzattim? Çünkü Ferrari, yillar sonra hakli çikti. Ferrari "hayatin disili-erkekli sürülerine trafik vasitasi" üreten bir takiyyeci olmadigini,aksine, hakiki bir otomobil üreticisi oldugunu isbatladi. Bugün otuzlarin ortalarini asmis biri olarak, Fatih Altayli gibi bir Ferrari fanatigi olmadigim gibi, temel tasarimimi hala bir yerlere/birilerine sunmaya tenezzül etmis de degilim. Ancak su anda böyle bir gaflette bulnmaya yeltensem, ilk tercihimin hangi firma olacagi hakkinda hiçbir tereddüdüm yok. Tercihim Ferrari olur. Çünkü Ferrari araba degil, otomobil insa eden hakiki bir otomobil alemi.

Brasil´i henüz kullanmadim. Ancak, bir Rus un çalismalarina (www.ribin.net- özellikle Mercedes görüntüleri. Ki, bunlar, resmi sitedeki örneklerin çok ötesinde)hasbelkader ulastigimda kendi seviyemi bayagi update etmem gerektigini anladim. Siz ne düsünürsünüz bilemiyorum fakat bu adamin çalismalari amatörlük ile profesyonellik arasindaki farki çok iyi anlatiyor. Bugüne kadar muhtemelen binlerce otomobil render´i gördüm. Fakat çok azina "mükemmel" diyebildim.

Mesele de zaten, insan kültüründe esas olanin, "mükemmel"in "ilkel"e tercih edilmesi oldugunu anlayamamakta yatiyor. Bu püf noktasi böyle olmasaydi, bu diyar da, her firsatta aglanan fakat içten içe, "biz halimizden" memnunuz tiyatrosunu sürdürenler sayesinde sapsal ve "yaratip insa edebilmekten aciz" bir 3. dünya diyari olarak ortada kala kalmazdi.

Amacim tatmin ithamlari savurmak degil. Bu yazida asil tenkidim, "otomobil yaratabilme ihtirasi" ile 3d çalismalari arasindaki kopukluktur. Kaldi ki, F-1´lerin pilotajina dair gerçekligi ne derece kavrayabildigimizi de iyi tartmamiz gerekiyor.

Saygilar.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.05 seconds. Snitz Forums 2000