Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Yazilim Destegi
 HDRI hakinda iki soru
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mmax
Starting Member

3 Posts

Posted - 06/11/2003 :  13:24:15  Show Profile
merhaba cuneyt ozdas 2 sorum olacak, eger yardimci olursan sevinirim.
1-Hdri isik kaynagini enviroment ttan aliyor dogru anladiysam ama arkadaki environment bozulyor, mesela cam point ile sahne ye bir sey oturttuk background'un bozulmamasini nasil saglarim
2-brazil de araba boyasi malzemesi varmis ama bulamadim...
Simdiden tesekkürler...

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 08/11/2003 :  16:51:04  Show Profile  Visit Admin's Homepage
1. Simdi HDRI, isik ve background ayri seyler. bu forumda arama yaparsaniz daha önce bu konuda geçmis daha ayrintili bilgi var. HDRI'i sadece bir resim olarak düsünmek lazim. Bu resim diger resimlerin aksine çok parlak ve çok koyu alanlardaki bilgileri de kirpilmadan tutabiliyor. Eger bu resmi GI hesaplayan bir rendererda kullanirsaniz üzerindeki çok parlak alanlar GI'a hatiri sayilir bir katkida bulunacaktir. benzer sekilde isiklara projektör olarak da koyabilirsiniz. Yine benzer sekilde background'a atayabilirsiniz. Söylemeye çalistigim sey "HDRI sadece background'a konulur ve sadece aydinlatma için kullanilir düsüncesi" yanlis. Mesela Brazil'de skylight'a texture olarak verebilirsiniz, background'a koymaniz sart degil.

2. Brazil'de araba boyasi malzemesi var ama Brazil'in ticari sürümünde bulunuyor.

/Cuneyt
Go to Top of Page

mmax
Starting Member

3 Posts

Posted - 09/11/2003 :  02:28:48  Show Profile
Cok tesekkurler. Zamaninizi aldigim için uzgunum. Sorum tam olarak bu degildi ama buradan yola cikabilirim sanirim... Ama vaktiniz olursa, backgrounda atadigim hdri resmi ayni zamanda isik içinde kullanmak istiyorum yapiyorumda ama background bozuluyor render ettigimde ekranda yamulmus veya sekli degismis bir background geliyor, nedeninin sapherical environment seceneginden kaynaklandigini dusunuyorum ama screen yaparsamda nesne gorunmuyo. Tesekkurler simdiden...
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 09/11/2003 :  04:46:35  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Anladim,
3ds max'in HDRI texture'lari filitrelemekle ilgili problemleri var. Problemin kaynagi bu olabilir. Bence bitmap ayarlarindaki "filtering" ayarini "None" yapip bir deneyin. Yüksek ihtimal sorun gediecektir. MAX6'da pyramidial'da sorunu gidermisler gibi görünüyor ama summed area hala problemli. Daha önceki max versiyonlarinda pyramidial da problemli.

Ayrica eger sahne HDRI skylight (yada environment) ile aydinlatilacaksa, bu is için düsük çözünürlüklü ve hatta "blur" lanmis bir HDRI map kullanilmasini tavsiye ederim. Aksi halde isigin örneklenmesi sirasinda yüksek kontrast yüzünden çok yüksek noise ile karsilasabilirsiniz. Eger adaptif örnekleme yapiliyorsa bu noise render süresinin oldukça uzamasi demektir. skylight ile background'u ayirmayi salik vermemizin nedenlerinden birisi de bu.

/Cuneyt
Go to Top of Page

mmax
Starting Member

3 Posts

Posted - 09/11/2003 :  10:03:25  Show Profile
Sonuc negatif, ama soyle hallettim hocam;Reflect mapine hdri atayip environment ta d ayri hdri in ayri bir kaydini atadim sorun manuel olarak çozuldu. Tesekkurler...
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 09/11/2003 :  11:54:37  Show Profile  Visit Admin's Homepage
açikcasi ne yapmaya çalistigini ve sorunun ne oldugunu hala tam anlayamadim. isik ve background derken simdi de reflect mapi nerden çikti?

Neyse önemli olan sorunun çözülmüs olmasi

/Cuneyt
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.08 seconds. Snitz Forums 2000