Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Yazilim Destegi
 Kutuphane aydinlatmasi & brazil sorusu
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tutarm
Starting Member

USA
6 Posts

Posted - 22/09/2003 :  05:57:01  Show Profile
Merhaba Cuneyt Bey,

Oncelikle imkanlarini ve bilgini paylastigin icin cok tesekkur ederim. Eger brazil sorusu forum disi ise anlayisla karsilar, iyi calismalr dilerim.

Amerika'da Missouri'de ogrenciyim. Suan okulda ogrenci projesi olarak bir kutuphane projesi icin test render yapiyorum. Bu yaz brazili cok duydum ve olay kutuphane aydinlatmasi olunca ilk defa brazil ile test yapmak istedim cunku isiklar asma tavanlarin icinde gizli olacak ve tavana yansiyip mekani aydinlatacak....

Sizin verdiginiz linkten brazil test render'e indirdim. Net teki tutorialladan kendimce bir setupo yaptim,tek bir still image 720x480 render 4.5 saat suruyor. Sizce bu normal mi ? Asagida setting ayarlarimi ve wireframe modeli koyuyorum eger settinglerimde abarti varsa lutfen yardimci olabilirmisiniz..

Max model bilgisi : 1.700.000 polygon (perspektifte bir cok obje hidden) 21 point light ve asma tavanlarin icine boylu boyunca kutu object light koydum max te radiosity overide materiali ile Luminance Scale 1500 ve renk hafif sari illimunation on (bkz. kesit)




Bilgisayarim :
p4 2.4 ghz intel islemci
512 ddr 333 mhz ram
40 gb hdd

Max education version 5.1

Brazil Ayarlarim :
Min. sampl: 0
Max sample:2

Ray Server:
Reflected :3
Refracted :8

Luma Server :
Direct Illimunation : On
Skylight, point light : on

Indirect Il : enable, point light, skylight enable
view rate :17 Sec rate :5
Bounce : 2
Skylight Multiplier : 1

Son olarak image sampling teki min ve max samp ve luma serverdaki view ve sec ratelerin nasil calistigini kabaca bahsedebilirmisiniz.

Simdiden cok tesekkur eder, calismalarinizda basarilariniz devamini dilerim

Mustafa

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 23/09/2003 :  15:50:21  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Merhaba,
Kapali mekanlarin aydinlatilmasinda photon mapping ve re-gathering birlikte kullanilarak çok daha hizli sonuç almak mümkün: ancak photon mapping Brazil 1.0 ve yukarisinda var malesef. Object light'lar da verim açisindan pek saglikli degil, yapabiliyorsaniz spot isiklar ile degistirin onlari (aspect'lerini ayarladiginiz rectangular spot light mesela). Böylece o isiklar için 1 bounce kar edersiniz, bounce:2 yerine bounce:1 kullanabilirsiniz belki de (resimden istedigniz aydinlanma detayina bagli olarak)

Brazil test versiyonu ile daha da hizlandirmak için yapabileceginiz seylerden birisi undersampling (ki bu öteki sorunuz ile de alakali). Brazil hem pixelleri hem de GI aydinlanmayi birbirinden bagimsiz sekilde adaptif olarak örnekliyor. önce "min" degeri ile belirttiginiz yogunlukta örnekleme yapiyor. eger örnekler arasindaki contrast verilen esik degerinden fazla ise en fazla (max) degeri ile belirtilen yogunluga dogru gittkçe daha yogun sekilde örnekliyor. Bu antialiasing için kullanilan yöntem ayni zamanda. min ve max için verilen degerler eger 0 ise her pixel için bir örnek atiliyor. -1 ise 4 pixel için bir örnek atilip arasi interpolate ediliyor (ki buna undersamling diyoruz). sifirdan büyük degerler için pixel basina birden fazla örnek atiliyor + için 4x4=16 örnek

GI etrafdan gelen isik oldugu için genelde lokal degisiklikler pek göstermez, genelde yavas degisir; yumusak bir dagilimi vardir. Bu nedenle luma server'daki min ayarini -2 ya da -3 tutabilirsiniz. hatta max degerini bile negatifdeerde tutmak mümkün olabilir. Eger resminizde çok ince detaylar yoksa Image sampling'in min degerini de -1 yapabiirsiniz. Ayrica büyük bucket'larla çalismak özellikle under sampling yapildiginda verimi biraz arttiracaktir.

Eger RAM'iniz sorun çikartmazsa Ray server'da High Performance accelerator'u kullanmayi da deneyebiirsiniz.

Ancak sadece QMC ile çok çok hizli (dakikalar mertebesinde) GI render almak da çok mümkün degil. AYrica brazil 0.4.53 beta bir program; yeterince optimize ve bugsiz degil.

Kolay gelsin.

/Cuneyt
Go to Top of Page

tutarm
Starting Member

USA
6 Posts

Posted - 26/09/2003 :  05:21:25  Show Profile
Merhaba,

Ayrintili birsekilde anlattiginiz icin cok tesekkur ederim. Acikcasi bu kadar detay beklemiyordum. Cok sagolasin. Sonunda biraz sampling konusunda mantik yurutebilecegim .

Photon maps gercekten cok hizlandiriyormu ? Mesela QMC ile 4 saatte alinan render photon mapping ile 40 - 50 dakikaya dusebilir mi ? Eger photon mapping konusunda genel bilgi alabilecegim bir web site yada kaynak varsa post edebilirmisiniz. Dosya uzerinde calismaya devam edecegim. Cok tesekkurler.. Basarilarinizin devamini dilerim.

Mustafa
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 14/10/2003 :  06:21:21  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Merhaba,

Cevapsiz biraktigim sorulari elden geçiriyordum; bunu da cevapsiz birakmisim, pardon.

Evet photon mapping, QMC'ye göre çok daha hizli olabiliyor. Mesela buradaki Render Engine: Luma Server basligi altindaki örnek 12 bounce kullanmasina ragmen 1 dakikada render edildi. Tabi bazi sahneler için bu kadar suyunu çikarttmak mümkün olmayabilir.

Photon mapping'i basit dille anlatan bir kaynak bilmiyorum maalesef. Ama photon mapping'i icat eden Henrik Wann Jensen'in sitesinde birçok teknik döküman var

http://graphics.ucsd.edu/~henrik/papers/

/Cuneyt
Go to Top of Page

tutarm
Starting Member

USA
6 Posts

Posted - 13/11/2003 :  11:01:48  Show Profile
Merhaba,

Ilginize tesekkur ederim. Projelerle ugrasmaktan bir ara sayfaya ugrayamadim. Kutuphane projesi icin ana konu animasyon yapmak olunca ben klasik scanline renderda isimi bitirdim.Sonuc fena degil.hocamizi memnun ettik bir A+ aldik.. Brazil ile tanismak icin bir kac test denedim. sagolun.

Bu arada photon mapping ile verdiginiz bilgilere baktim hatta bahsettiginiz sitedeki kitabi gozden gecirdim. Ama elde brazil ile uygulama olmayinca net olarak karsilastirmak ve dediginiz sonuclari test sansi olmuyor. Splutterfish teki arkadaslar, brazil r/s surumununun tutorial ve ozelliklerini cok ciddi sakliyorlar.Gercekten tebrik ediyorum. Acaba vray gibi watermarkli versionin hic tester olarak dagitmayi dusunmuyorlar mi ? Sonucta bilgi paylastikca degerleniyor ayrica konu ortada olunca bir cok insan kendi web sitesinde tutorial hazirlar, detayli anlatir onlarinda support isi azalir diye dusunuyorum.

Acikcasi ben photon mapping'i sizden sonra epey merak sardim. Bir kac kaynak ve article buldum. En sonrada Vray demosunda denedim ve onda tutorialllar falanda gayet acik bulabildim. Adamlar hic kasmiyorlar, her sey ortada. Hatta bedava video tutorial bile mevcut.Ayni seyi brazil 'de olmasini gercekten isterim fakat kirinti bilgi bulabilmek mucize. Herkes brazil ve photon mapping cok hizli diyor ama denemek mumkun degil. Webboard larinda en ufak bir soru sorulsa hemen registered bolume gel, yoksa anlatmam deniyor. Sonrada benim gibiler brazil gallerya bakip cok iyi bir sey bu brazil ama Allah sahibine bagislasin deyip kaliyorsunuz.... Inaniyorum benim gibi bir cok insan programi yeterince taniyamadigi icin baska urunlere yoneliyorlardir. Siz splutterfish'in icindesiniz. Acaba splutterfish bu konuda ne dusunuyor... Ogrenci ve parasiz hayranlarini ne zaman mutlu edecek Iyi calismalar diler, basirilarinizin devamini dilerim...

Edited by - tutarm on 13/11/2003 13:57:58
Go to Top of Page

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 13/11/2003 :  14:24:23  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Merhaba Mustafa,

A+ için kutlarim

quote:
Acaba vray gibi watermarkli versionin hic tester olarak dagitmayi dusunmuyorlar mi ? Sonucta bilgi paylastikca degerleniyor ayrica konu ortada olunca bir cok insan kendi web sitesinde tutorial hazirlar, detayli anlatir onlarinda support isi azalir diye dusunuyorum.



Brazil'in bir demo versiyonu var. Satin almadan önce denemek, size uygun olup olmadigini kontrol etmek istiyorsaniz sales@splutterfish.com adresine mail atabilirsiniz. Ancak basvurular ayri ari degerlendiriliyor. Brazil'in her konuda tutorial'i ve örnek sahneleri de lisansli kullanicilarin erisebilecegi account sayfalarinda mevcut. Baskalarinin hazirladigi tutorial ile support'un isinin azalacagi tezine katilmiyorum. Yalan yanlis hazirlanmis tutoriallarin ürünü yanlis kullanmaya ve dolayisi ile yanlis/verimsiz taninmasina da katkisi olabilir. Kendi ürünümüzü baskalarinin tanitmasini sanirim istemeyiz. Bilgi paylastikça degerlenir, dogrudur ama her zaman/herkes için degil. Mesela Halflife'in kaynak kodlari çalindi (bir nevi paylasildi) kimse bundan karli çikmadi, çiktiysa bile ahlaki olarak pek hos bir sekilde degil....

quote:
Adamlar hic kasmiyorlar, her sey ortada. Hatta bedava video tutorial bile mevcut

Onlarin da kendilerine göre gerekçeleri var tabii.

quote:
Webboard larinda en ufak bir soru sorulsa hemen registered bolume gel, yoksa anlatmam deniyor

Kirik programlara destek vermiyoruz/kullanimini ögretmiyoruz. Ancak Brazil'in özelliklerine ya da public test'e iliskin tüm sorular yanitlanir.

quote:
.... Inaniyorum benim gibi bir cok insan programi yeterince taniyamadigi icin baska urunlere yoneliyorlardir.

Evet ama genelde gidip onlarin kiriklarini kullaniyorlar. Ciddi adam zaten Brazil'in demosuna erisebiliyor. Zaten herkes Brazil kullansin gibi bir çabamiz da yok. Öyle olsa fiyatlarimizi assagiya çekerdik.

quote:
Ogrenci ve parasiz hayranlarini ne zaman mutlu edecek

Onlari ilk mutlu eden zaten splutterfish oldu. Brazil'in alpha'si Ghöst ve free Public test beta sürümünü çikartti ve hala dagitiyor. HDRI I/O pluginini Vray kendi programina yönelik hazirlarken Splutterfish herkesin kullanimina açik genel bir araç olarak hazirladi ve bu sayfadan bedavaya dagitiyor. Hatta bu plugin version 6 ile max'in içerisine gömüldü. Benzer sekilde EXR format destegini de max camiasina splutterfish kazandirdi. Ek olarak Scott ve Steve'in http://www.blur.com/Tech/blurbeta_plugin_old adresindeki çok sayidaki plguinleri ve benim dagittigim birkaç tane free plugini de unutmamak lazim.

Kaldi ki 10 yili askindir bu piyasanin içindeyim: sunu gördüm ve ögrendim ki ne yaparsaniz yapin insanlar mutlu olmuyor. Sadece mutluluk çitasini yükseltiyorsunuz. Istediginiz kadar yardim edin, free araçlar ve bilgi saglayin sürekli yeni isteklerle geliyorlar

/Cuneyt
Go to Top of Page

tutarm
Starting Member

USA
6 Posts

Posted - 14/11/2003 :  04:16:48  Show Profile
Merhaba,

Ayrintili cevap verdiginiz icin cok tesekkur ederim. Blurbeta linki icin tesekkurler, cok faydali oldu.

Dediklerinize katiliyorum ama ben inaniyorum ki kaynaklarini acan ve bilgisini paylasan gruplar her yonden daha avantajli oluyor. Tabii bunun getirisi ve goturusu mutlaka var. En basta kacak yazilim kullannalarda bedava destege sahip oluyorlar vs. ama obur yandan yaygin olduklari icin bir cok avantajlarida oluyor. Sektorde daha cabuk ilerliyorlar, kabul goruyorlar. Bence acik kaynak olayina siz cok guzel bir orneksiniz. Ben heryerde biraz derinlemesine bakinsam , dip notlara baksam, Cuneyt Ozdas ismini bir yerlerde goruyorum. Zaten sizide oyle tanidim 3DS Max Magic kitabi ve RPC plug-in color problem cozumu. Bunu ne buyuk nedeni programinizin cok kolay ve kullanisli olmasinin yanisira freeware olmasi degil mi ?

Son olarak, aslinda konuya nerden baktiginiza bagli, sizin bahsettiginiz gibi
quote:
Zaten herkes Brazil kullansin gibi bir çabamiz da yok
splutterfish biraz daha seckin kalip illa da her yerde benim adim gecmesin, cokta satmam gerek yok az olsun oz osun derse o zaman zaten diyecek hic bir sey yok konu da kapanir.Ne de olsa son soz onlarin ... Sonucta ben sadece siz splutterfishin icinde oldugunuz icin bakis acimi paylasmak istedim. Bana deger verip uzun uzun yazdiginiz icin tesekkur eder, daha fazla degerli vaktinizi almak istemiyorum . Saygilarimla,

Mustafa
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.08 seconds. Snitz Forums 2000