Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Yazilim Destegi
 NURBS ve animasyon
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ilber
Starting Member

Borneo
29 Posts

Posted - 25/08/2003 :  03:33:27  Show Profile
Cuneyt Bey, CGBUG daki bir ilâna verdiginiz yorumda NURBS ile animasyon yapmayi basardiginizi yazmissiniz. Bunu hangi yöntemi kullanarak yaptiginizi ögrenmek istiyorum. Acaba, NURBS ü önce meshe çevirip te mi anime ettiniz. NURBS surfaces lari meshe çevrilince, uygunzuz bir polygon düzeni meyadana gelebiliyor. Bu da animasyonun kalitesini düsürüyor. Siz bunu nasil astiniz? Bu yöntem dünyada yaygin bir sekilde kullaniliyor mu?

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 25/08/2003 :  05:31:17  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Sub-division surface'ler CG için çok yeni bir araç. Ondan önce organik modelleme için NURBS kullanimi çok yaygindi. NURBS yüzeyler paremetrik tanimli yüzeyler oldugu için istenilen çözünürlükte render edilebilir. Render asamasinda genelde mesh'e (kullanici farkinda olmadan) çevrilir ve render edilir. Sub division surface'lerde oldugu gibi render asamasindaki çzöünürlük degisik kriterlere göre ayarlanabilir.

1996-1998 döneminde Alias Wavefront power Animator kullandim. Bi yazilimda hersey NURBS üzerine yogunlasmisti ve mesh düzenleme araçlari oldukça primitivdi. Biz de mekanik ya da organik animasyonlarimizi hep NURB yüzeylerde yaptik. Buna Konusan sütas ineklerinin alt çeneleri, Panda stick dondurma, Efes Pilsen Altin kapak, NTV hava durumu fuji film jenerigi, Hayat Su, kristal elma alan degisik kisa Wolks Vagen filmleri dahil. Zaten o yillarda ses getiren filmler (jurasic park, dragon hearth vs) hep CV'leri kemik sistemine baglanmis NURBS yüzeylerle animate ve render edildi.

Kaldi ki animasyondan ne kastetdiginize göre NURBS mesh'e avantajlara bile sahip olabilir.

yani araçlarin daha iyi seyler sunmasi ile NURBS geri planda kaldi, bu yüzden günümüzde bu kullanimin yaygin olduguu sanmiyorum. Ama bu teknik olarak mümkündür ve hatta hepimizin hayranlikla seyrettigi üst düzey filmlerde kullanilan tekniktir.

Aslinda sub-division yüzeyler de NURBs'ün topoloji bagimsiz hali gibi düsünülebilir.

http://www.theasc.com/protect/dec97/render/pg3.htm
http://www.3dcafe.com/asp/tutorials/maya/charactermodeling/charactermodeling.asp


Sevgiler

/Cuneyt
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.06 seconds. Snitz Forums 2000