Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

 All Forums
 Türkçe - Genel
 Yazilim Destegi
 32 ondalik basamak
 Forum Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ilber
Starting Member

Borneo
29 Posts

Posted - 10/07/2003 :  17:09:29  Show Profile
Size sormak istedigim sey: CAD uygulamalarinin 64 ondalik basamakta islem yapareken 3ds max in 32 ondalik basamakta islem yapmasi bazi problemlere yol açsa da(orjinden çok uzakta yer alan sahneler(bu sorunu yasadim), titreyen kameralar vs.) Bu 32 ondalik basamak max i hangi konuda daha üstün yapiyor?

Admin
Forum Admin

Turkey
649 Posts

Posted - 11/07/2003 :  12:18:03  Show Profile  Visit Admin's Homepage
Aslinda 32 bit bir sayi asiri kullanimlar haricinde gayet yeterli olmali. Genelde orijin etrafinda çalismak en sagliklisi tabii ki. 32 bit bir sayi 16 kilometrede 1 mm hassasiyet saglayabilir.

64 bit sayilarla çalismak hem hafiza hem de CPU açisindan daha "pahalidir". Gerekmedikçe kullanilmamali. Çok fazla hassasiet gerektirmeyen aksine hiz gerektiren 3D uygulamalarinda 64 bit'in yaygin olmamasinin nedeni sanirim bu.

Not: bu arada "ondalik basamak" demek yanlis olur; bit demek gerekir (yani ikidelik basamak). 32 bit bir float sayi ondalik karsiliginda sadece 6-7 basamak (tam ve ondalik kisimlarin toplami) hassasiyet saglar. 64 bit sayilarda ise bu 15-16 ondalik basamaktir.

/Cuneyt
Go to Top of Page

maxdark
Starting Member

Turkey
9 Posts

Posted - 06/08/2003 :  20:11:12  Show Profile
3dsmax 5 in alfa yayin tarafindan çeviri bi kitabi war fundamentals. orda bu konuya yeterince deginilmis sorunun cevabi da vardi galiba

karanligi sevin
hayal gücünüz orda sakli!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 Forum Locked
 Printer Friendly
Jump To:
Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.06 seconds. Snitz Forums 2000