Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Türkçe - Genel
 Diger
 Vertex paint ile ilgili plug-in ihtiyaci

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

Smilies
Angry [:(!] Approve [^] Big Smile [:D] Black Eye [B)]
Blush [:I] Clown [:o)] Cool [8D] Dead [xx(]
Disapprove [V] Eight Ball [8] Evil [}:)] Kisses [:X]
Question [?] Sad [:(] Shock [:O] Shy [8)]
Sleepy [|)] Smile [:)] Tongue [:P] Wink [;)]

   -  HTML is OFF | Forum Code is ON
 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
starless Posted - 21/06/2007 : 16:09:55
3d Guitarist ve diger arkadaslara selamlar.
Merak ettigim bir konu var, belki bilgisi olan vardir diye dusundum.

Kullandigim game-engine, vertex alpha kanalini kullanarak texture blending yapiyor. 3dMax'de (7.0) vertex paint modifieri ile, modelin alfasini boyuyorum. Bu sekilde export ettigimde bir sorun yasamiyorum. Ancak bir sekilde stacki collapse ettigimde, yeniden vertex paint modifieri atadigimda daha onceden renk atadigim vertexlerin renk bilgisinde bir degisiklik yapamiyorum. Datayi silmek istedigimde ise, channel info utilitysini kullaniyorum.

Bu sekilde onceden boyanmis vertex channel datasi uzerinde islem yapmami saglayan bir plug-in var mi? Yahut vertex paint modifieri ile bu isi yapmanin bir yolu var mi? Yardimci olabilen olursa cok makbule gecer. Tesekkur ederim.
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Admin Posted - 25/06/2007 : 18:49:30
Benim denemeye fırsatım olamadan halletmişsin zaten. İkinci meseajın da yine "güzel soru sorma" örneği olarak kayıtlara geçti Tekrar kutlarım. Ve tabi asıl önemli olan şey problemin çözülmüş olması.

Sevgiler
starless Posted - 25/06/2007 : 16:30:50
Tekrar selamlar.

Malesef bu güzel övgüye yakışmayan bir soru sormuşum. Collapse edilmiş objenin üzerine yeniden vertex paint modifierı eklendiğinde, silme opsiyonu haricinde, yeniden renk değeri atanabildiğini farkettim. Açıkçası o kadar emindim ki renkleri de değiştiremediğime, bu benim için bir şok oldu. Zira bu problem yüzünden çok uzun bir süredir collapse uygulamamak için taklalar atıyordum. Demek sadece bir kez denemisim ve yer etmis, oyle kalmis.

Bir vertexin renk değerini silmek ise, yeniden bir renge boyamakla aynı anlama geldiğinden (Maxde datanın boyutu değişmiyor, yani bir vertexe alpha degeri atadiginizda her vertexe default bir alpha değeri atıyor), muhtemelen silme tuşunu o layera özel bir kolaylık olarak bırakmışlar diye dusunuyorum. Bu bence pek de güzel bir UI tasarımı olmadığından, belki bana bir hata olarak göründü kim bilir.

Kısaca bu foruma bunu yazmam gene de faydalı oldu diyebilirim. Zira "soru sorduk ancak, bir yanlış olmasın" diye kontrol ederken farkettim.

Neyse kusura bakmayin vaktinizi aldim. 3d guitarist'e gelince, benim aklimda oyle yer etmis bir kere:)
Admin Posted - 23/06/2007 : 15:52:33
Merhaba starless.
3D Guitarist'i duymayalı epey olmuştu, ben bile unutmuştum, nereden hatırladın

Cevabını (henüz) bilmiyor olmakla beraber çok güzel sorulmuş bir soru olduğu için kutlamak için yazıyorum. Problem tanımını net şekilde yapmak haricinde denediğin yöntemleri, bulduğun kısmi çözümleri belirmen ve özellikle max versiyonu gibi önemli detayları söylemen çok güzel. Güzel soru sorabilen pek yok malesef. Kutlarım. Elimdeki iş bitince biraz kurcalayacağım konuyu, birşeyler bulursam yazarım buraya.

Sevgiler

Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.06 seconds. Snitz Forums 2000