Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Türkçe - Genel
 Diger
 field renderda antialiasing sorunu

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

Smilies
Angry [:(!] Approve [^] Big Smile [:D] Black Eye [B)]
Blush [:I] Clown [:o)] Cool [8D] Dead [xx(]
Disapprove [V] Eight Ball [8] Evil [}:)] Kisses [:X]
Question [?] Sad [:(] Shock [:O] Shy [8)]
Sleepy [|)] Smile [:)] Tongue [:P] Wink [;)]

   -  HTML is OFF | Forum Code is ON
 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
emrea Posted - 18/01/2006 : 23:18:55
Selam Cuneyt abi,
Sorum icin ornek bir sahne hazirladim, sahnedeki cerceve donerek uzaklasirken,
Bu render
Sampling quality min:1 max:64
mitchell filter, size 6*6:

Renderda sorun yok.

Ayni özelliklerde field render yaptiktan sonra compositing programinda (aftereffects) fieldlari birlestirdikten sonraki hali ise:

Alt ve ust kisimda tirtiklar var.

Filter type ini gauss olarak ve size: 6*6 yapinca daha iyi oldu, field render ve tekrar field birlestirme sonrasi hali:

En dusuk 6*6 kurtardi gibi oda biraz blur verdi.

(renderlar 24bit tga, Mental Ray)

Benim anlamadigim sey yuksek sampling gibi kalitesi yuksek render edilen bir sahne, ozellikle field li render edildiginde neden bazi bolgelerde bozuluyor? Min:4 max:1024 gibi yuksek degerlerdede denedim farketmiyor.Fieldsiz hali duzgun ama field renderi sonrasinda bozulma var.Yüksek size da gauss filter hafif blur vererek sorunu cozuyor gibi, tek yontemi bu mudur? Yuksek sizde gauss filter tum rendera biraz fazla blur veriyorda.
Saygilar...
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Admin Posted - 16/02/2006 : 01:37:31
Anladim. Açikcasi mental ray'i çok iyi bildigim söylenemez.

Genel bir yorum yapmak gerekirse: mitchel filitresi negatif loblar da içerdigi için (hem shapen hem blur yapiyor gibi düsünebilirsiniz) özellikle yüksek yariçaplarda sorun çikartabilir (ringing). Ayni yariçaptaki gauss ise çok fazla puslanmaya neden olacaktir. Açikcasi 3'den yukari (mitchell ve lancoss için belki 4) yariçap kullanimini çok dogru bulmuyorum.

Metal ray'de nasil yapiyorlar bilmiyorum ama field sorunun için 6x3 veya 3x6 gibi filitre büyüklükleri dene derim. Eger filed'i dikkata almadiklari için filitre elliptik davraniyorsa sorunu azaltabilir. ancak bunlar çok kaba tahminler. En iyisi programi yazanlara (max teknik destegine) sormak. ne yaptiklarini onlar daha iyi bileceklerdir.

Genel olarak birçok stüdyo 50fps progressive render edip tüm post'u bunun üzerinden gerçeklestirdikten sonra en son asamada field yapiyor. Render süre sorunu yoksa tavsiye ederim.

Sevgiler.
emrea Posted - 16/02/2006 : 00:29:26
1)

Bu box filter h,l=1x1 ile field render (min/max=1x64)

2)

Buda gauss h,l=5x5 filter ile. (min/max=1x64)

3)

Buda scanline default area 1,5 filter ile.(Scanline antialiasing'i oldukça hizli bu arada)

Hepsi field render, 1 ve digerleri ile aralarinda belirgin bir fark var.1'deki tirtik sorunu herzaman olmuyor, sample'i yuksek olsada sadece filter yardimi ile duzeliyor (2'deki gibi).Gauss filter tirtiklari duzeltiyor ama cok az blur katiyor, pek sorun olmasada bazen fazla kuculen objelerde daha belli oluyor.Hem keskin hemde 2 ve 3'teki gibi purussuz field render yapma mumkunati olabilir mi, olursa nasil olabilir diye sormustum?

Field render sonrasi edit/efekt vs. islemi gerektiginde fieldlarin composit programinda birlesmeleri gerektiginden, 50fps progresive render etmek dahami iyi bilmiyorum, gauss filterli field renderdan daha iyi sonuc vermedi ama esas sorum field renderda scanlineda duzgun iken, mentalray'de samplelar oldukca yuksek olmasina ragmen duz ve yatay paralele bakan cizgilerde bazen biraz tirtik sorunu oluyor ve bu sadece filter yardimi ile duzeliyor.Oda cok az blur katiyor.
Admin Posted - 27/01/2006 : 20:53:11
ne yapmaya çalistigini anlamadim aslinda. Madem fieldlari birlestireceksin neden field'li render ediyorsun?

tek ve çift sayili field'lar yarim kare farkli zamanlarda render edildigi için hareketli cisimlerde 1 pixellik tirtik olmasi çok dogal. T ani ile T+0.5 anini iç içe geçirip (interlace edip) görüntünün tirtiksiz olmasini beklemek yanlis degil mi?

Ben mi anlamadim acaba ne yapmaya çalistigini?

Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.48 seconds. Snitz Forums 2000