Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Türkçe - Genel
 Diger
 Ngon

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

Smilies
Angry [:(!] Approve [^] Big Smile [:D] Black Eye [B)]
Blush [:I] Clown [:o)] Cool [8D] Dead [xx(]
Disapprove [V] Eight Ball [8] Evil [}:)] Kisses [:X]
Question [?] Sad [:(] Shock [:O] Shy [8)]
Sleepy [|)] Smile [:)] Tongue [:P] Wink [;)]

   -  HTML is OFF | Forum Code is ON
 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
sonceng Posted - 16/07/2005 : 12:59:05
Merhaba,
Son zamanlarda modelleme programlarinda Ngon destegi verilmeye baslandi. (ngon, herhangi sayida kenara sahip çokgen demek. 4'ten fazla da olabilir) Bu konuda tartismalar oldugunu duydum. Bazi yazilim mühendisleri bu olayi desteklemiyorlarmis. Yanlis bilmiyorsam klasik subdivision mesh modellemede olusturulan üçgen ve dörtgen çokgenler, üçgenlere bölünerek render ediliyor. Dörtten fazla kenara sahip çokgenlerin üçgenlere bölünmesinde duruma göre problemler çikabilir gibi geliyor bana. Ama mesela yeni kullanmaya basladigim Modo'da hiç bir problem yok gibi görünüyor. Ngon konusunun gelecegi ne olacak acaba? Cüneyt kerdesimizin bu konudaki fikirlerini merak ediyorum.

Herkese basarilar...
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Admin Posted - 16/07/2005 : 15:36:56
Merhaba,
quote:
Son zamanlarda modelleme programlarinda Ngon destegi verilmeye baslandi. (ngon, herhangi sayida kenara sahip çokgen demek. 4'ten fazla da olabilir) Bu konuda tartismalar oldugunu duydum. Bazi yazilim mühendisleri bu olayi desteklemiyorlarmis. Yanlis bilmiyorsam klasik subdivision mesh modellemede olusturulan üçgen ve dörtgen çokgenler, üçgenlere bölünerek render ediliyor.


Modelleme konusunda çok derinlemesine bilgim yok malesef, yani egilim ne yöne gidiyor, son gelismeler neler sadece yüzeysel sekilde haberim var. Ama yüm poligonlarin üçgenler seklinde islenmesi biraz tercihe, biraz da uygulama alanina bagli bir konu. Sadece üçgenler ile çalismak programci için de islemci için de genelde çok daha rahat aslinda: dikkat etmeniz gereken özel durum yok. Ama bazi uygulamalarda poligon'lari bir üçgen kümesi seklinde degil de poligon olarak saklamak ve islemek gerekebiliyor (bazi Sub-division surfaces gibi)

quote:
Dörtten fazla kenara sahip çokgenlerin üçgenlere bölünmesinde duruma göre problemler çikabilir gibi geliyor bana. Ama mesela yeni kullanmaya basladigim Modo'da hiç bir problem yok gibi görünüyor.

Nasil problemler? Eger her poligonun üçgenlere bölünemeyecegini düsünüyorsaniz yaniliyorsunuz . Su ispatlanmis teoremlere göz atinca durum belli oluyor:

- Konveks ya da konkav üçten fazla köseye sahip her poligonun en az bir konveks kösesi vardir.

- bu nedenle bu poligon en az bir diyagonale sahiptir (iki köseyi birlestiren, kenarlarla kesismeyen, tamami poligon içerisinde kalan dogru parçasi).

- bu diyagonal poligonu orjinalden daha az köseye sahip iki küçük poligona böler.

- ayni kurallar bu küçük poligonlar için de geçerlidir.

Yani diyagonal bulup ikiye bölme islemini N=3 olana kadar tekrarlayabilirsiniz.

quote:
Ngon konusunun gelecegi ne olacak acaba? Cüneyt kerdesimizin bu konudaki fikirlerini merak ediyorum.

Dedigim gibi bu konunun gelecegini tahmin edebilecek kadar konu ile iç-içe degilim. Bu tamamen ileride gelistirelecek veya yayginlasacak algoritmalarin ihtiyaçlarina bagli bence.

Sevgiler

Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.08 seconds. Snitz Forums 2000