Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Türkçe - Genel
 Diger
 3d programlama

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

Smilies
Angry [:(!] Approve [^] Big Smile [:D] Black Eye [B)]
Blush [:I] Clown [:o)] Cool [8D] Dead [xx(]
Disapprove [V] Eight Ball [8] Evil [}:)] Kisses [:X]
Question [?] Sad [:(] Shock [:O] Shy [8)]
Sleepy [|)] Smile [:)] Tongue [:P] Wink [;)]

   -  HTML is OFF | Forum Code is ON
 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
durdunar Posted - 06/10/2003 : 12:23:09
merhaba arkadaslar. ben 3 senedir programlama ile ilgileniyorum. kullandigim dil c, c# fakat biraz alan degistirip 3d programlama yapmak istiyorum. önceleri daha çok veritabani uygulamalari yazan biriydim. c++ konusunda bilgim var fakat, kapsamli bir proje gelistirmedim hiç. öncelikle sormak istedigim konu su
1- c# ile 3d programlamaya yapmak gerçekten mantikli mi?
2- bu ise nereden baslayabilirim. (c++ veya c# farketmez..)
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Caner__ Posted - 04/07/2005 : 12:15:46
C# konusunda birsey söylemek istiyorum; C# için .NET framework'e bagimli degilsin. Yani c# için normal derleyicilerde var. Ama c# 3D uygulamalar için çokta uygun oldugu söylenemez. Bence C++ kullanman daha mantikli, ancak c++'i c gibi kullanacaksan(Nesne yönelimli araçlarini tam manasiyla kullanmayacaksan) c kullan daha iyi. Yok ben C++ kullanicam diyorsan, o zaman bence önce C++'i tam manasiyla ögren.
Admin Posted - 04/11/2003 : 16:01:08
1. Bildigim kadariyla pek bir piyasasi yok. Bazi özel projeler, bir avuç oyun yapan firma ya da ufak ekip, birkaç CAD tabanli yazilim yapan firma var. Ben görebildigim kadariyla son zamanlarda genelde web veya interaktif CD tabanli isler oluyor tek tük. Image processing konusunda durum biraz daha iyi gibi..

2. Neye göre geç? 6 yasinda bilgisayar ile hasir nesir olanlara göre geç belki.. Nasil olsa geç kaldim diyip oturmak olmaz. Geç ise bile bisey yapmak lazim. Hiçbir zaman geç degildir

3. Ne kadar bilinse o kadar iyidir.

4. Evet. Daha çok algoritma ve veri yapilari ile ilgili seyler. Oturup size kaynak kodlari veren ya da bir dil ögreten seyler degil.
durdunar Posted - 04/11/2003 : 14:23:59
kusura bakmayin biraz fazla soru soracagim ama..
c++ konusunda gerçekten iyi bi temelim oldugunu düsünüyorum. kod gelistirmekten öte isin mantigini kavradigimi düsünüyorum. ama grafik olayiyla neredeyse hiç ilgilenmedim. yani maya yada 3dmax hiç kullanmadim. açikcasi isi seviyorum fakat cesaret edemiyorum bi türlü. çünkü grafik programlama konusu biraz zor ve türkiyede alani pek yok gibi. ama plugin gelistirmek, render motorlari yazmak vs. istiyorum. yani profesyonel ugrasmayi düsünüyorum.
1-türkiyede grafik programciligi alaninda neler yapilabilir? piyasasi varmidir?
2-su noktadan itibaren baslasam çok geç kalmis sayilirmiyim?
3-3d yazilim gelistirmek için isin tasarim ve modelleme yönünde ne derece bilgi sahibi olmak gerekli ve yeterlidir?
4-tavsiye ettiginiz kitaplar programlama kismiyla ile ilgili degilmi?
mentat Posted - 23/10/2003 : 13:02:41
selam,

1. a) c# aslinda belki de bildigin gibi Java'dan pek farkli degil mantik olarak. c# kullandiginda sonucta kodun .Net framework icinde olmus oluyor. Diger bir deyisle, .Net framework "interpreter/derleyicisi" icinde oluyor. yok yine olmadi, daha dogru aciklamayla, yazdigin kod dilden bagimsiz olmus oluyor. yani VB ile C# hemen hemen ayni sey olmus oluyor performans acisindan, cunku her ikisi de sonucta .Net icl koduna donusuyor. .Net performans olarak Java VM'den su anda daha hizli bildigim kadariyla. Ancak .Net disindaki herhangi bir dil (c/c++) ile pek yarisma ihtimali yok gibi. realtime computer graphics ile ugrasacaksan bence unut c#'i. Ama ortalikta c# ile realtime 3d engine, program gelistirmeye baslayan pek cok da insan var son zamanlarda. Ama genelde gordugum, garbage collection gibi bence realtime cg'de kullanilmasi suc oloabilecek ozellikler yuzunden c# tercih nedenleri..

1. b) C# icinde sadece (bildigim kadariyla) "Managed DirectX" kullanabiliyorsun 3D kutuphane olarak. ve bu da yine vazgecmek icin ciddi bir neden.

1. c) ucuncu negatif neden, c# kodunun client makinada calisabilmesi icin .Net runtime kurulu olmasi gerekli, sanirim 8 Mb civariydi en son, XP ile galiba otomatik oluyor sisteminde (emin degilim), ancak eski sistemlerde runtime'i senin dagitman gerekiyor..

1. d) bir tane de pozitif nokta yazalim, eger embedded platformlari hedefliyorsan, c# iyi bir cozum, cunku windows CE vs icin 3d grafigi destekleyen tek bildigim kutuphane bu. OpenGL ES hala cikacak diye beklemedeyiz. kisitli bir directx (7 olabilir) ile embedded'de .Net ile yazilim yapmak mumkun..

2. kitap olarak ben de "Realtime Rendering 2nd Edition"i oneririm (http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/1568811829/ref=pd_cart_beg/104-4443728-4820700?v=glance), cuneyt'in listesinde sanirim eskisi var.

kolay gelsin..
Admin Posted - 14/10/2003 : 06:59:55
Merhaba,
1. c# ile hiç hasir nesir olmadim ben. c# hakkinda okudugum genel konulu yazilardan çikarttigim sonuç en azindan low level programlamada sorun çikartmayacagi. Ama sanirim Maya yada max için plugin yazmak mümkün olmayabilir.

2. Nereden baslamak gerektigi biraz 3D programlama konusunu ne amaçla ögrenmek istediginize bagli sanirim. Eger oyun konusunda çalismak istiyorsaniz OpenGL yada DirectX ile oyun programlama anlatan kitaplardan birisi ile baslayabilirsiniz. Ama genel anlamda computer graphics konulari üzerinde çalismak istiyorsaniz daha genel içerikli kitaplar tavsiye ederim. Alan Watt'in 3D computer Graphics kitabi iyi bir baslangiç olabilir. Ya da "Computer Graphics princible and practice" kitabini önerebilirim.

Burada begendigim kitalarin bir listesi var. Belki bakmak istersiniz.

Sevgiler

Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.08 seconds. Snitz Forums 2000