Cuneyt Ozdas Forum
Cuneyt Ozdas Forum
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
 All Forums
 Türkçe - Genel
 Diger
 NURBS egri ve yüzeyleriyle isin kesismesi

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

Smilies
Angry [:(!] Approve [^] Big Smile [:D] Black Eye [B)]
Blush [:I] Clown [:o)] Cool [8D] Dead [xx(]
Disapprove [V] Eight Ball [8] Evil [}:)] Kisses [:X]
Question [?] Sad [:(] Shock [:O] Shy [8)]
Sleepy [|)] Smile [:)] Tongue [:P] Wink [;)]

   -  HTML is OFF | Forum Code is ON
 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
volution Posted - 10/06/2005 : 04:27:58
Merhaba Cüneyt,

Baslikta da yazdigim üzere NURBS egri ve yüzeyleri ile isin kesismesi için algoritma ariyorum bir kaç döküman buldum ama bunlar malum "whitepaper" olarak tabir edilen türden. O yüzden uygulamasini yapacak kadar anladim dersem yalan söylemis olurum :( Bu konuda daha anlasilir düzeyde bir döküman var mi bildigin (türkçe/ingilizce farketmez) veya bu konuda bilgi sahibiysen bana yardimci olabilir misin?

Simdiden tesekkürler,
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
volution Posted - 10/06/2005 : 10:30:08
Tekrar merhaba, benim en basta kasdettigim döküman buydu iste :D Genel anlamda islem adimlari hemen hemen senin dedigin gibi olsa da o islem adimlarinin özellikle bazilari evlere senlik o yüzden henüz tam anlamiyla kavrayamadim.

Ilgine tesekkür eder, iyi çalismalar dilerim.
Admin Posted - 10/06/2005 : 05:01:11
Merhaba,
NURBS-ray kesisimi bilebildigim kadariyla zor bir konu. NURBS Kesirli (Rational)polinomlardan olustugu için analitik çözüm bulmak zor olmali. Genellikle NURBS'un convex hull (yüzeyin, control noktalarinin olusturdugu hacmin içinde kalmasi) özelliginden faydalanarak kademeli sekilde bulunuyor benim bildigim. Yani önce ray önce convex hull ile kesistiriliyor. sonra bu kesisim noktasi baslangiç olarak alinip iteratif nümerik kök bulma yöntemleri ile kesisim bulunuyor. Eminim arastirmalarinizda karsiniza çikmistir ama yine de benim hizlica bakip buldugium bir site var: oldukça detayli anlatmis algoritmayi:
http://www.cs.utah.edu/vissim/papers/raynurbs/raynurbs.html

Eger NURBS degil de Bezier patch deseniz is daha kolay. En azindan control mesh'ini "de Casteljau" methodu ile (kismen) sub-divide ede ede birkaç adimda gayet hassas kessim noktasina ulasirsiniz gibi geliyor.

Pek faydali olamadim sanirim
Sevgiler

Cuneyt Ozdas Forum © 2000 - 2003 Cuneyt Ozdas Go To Top Of Page
This page was generated in 0.03 seconds. Snitz Forums 2000